DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Sainz: Még több ilyen versenyt!

Szép mentés, működő Ferrari-motor, élvezetes futam – mi kellhet még? Carlos Sainz úgy tűnik, versenyről versenyre boldogabb a maranellóiaknál, ez pedig összhangban van a teljesítményével is.

A Török Nagydíj péntekjén még úgy nyilatkozott Carlos Sainz, részéről megbánta, hogy éppen most vállalták be a motorcserét, ami a rajtrács végére száműzte. Látva, hogy csapattársa, Charles Leclerc –akivel Szocsiban lépték meg ugyanezt – magabiztosan meccsben tudott lenni a legjobb háromban, minden vágya az volt, hogy valahogyan tűzközelbe kerüljön ő is.

Még ha a dobogós helyekig nem is ért fel, azért az utolsó előtti helyről – Daniel Ricciardo későbbi, szintén motorcsere miatt kapott büntetése révén eggyel előrébb lépett – olyan versenyt produkált, amire büszke lehet. Nyolcadikként intették le, és bár a büntetés nélkül nyilván lehetett volna ez jobb is, a spanyol mégis inkább a pozitívumokra fókuszált a futam után.

Ahogy emlékeztetett, eddig nem nagyon került olyan helyzetbe, hogy komolyan harcolnia kelljen a pozíciókért. Hogy most ez így alakult, cseppet sem bánta. „Ma nagyon jó versenyünk volt, jóérzéssel töltött el, mivel ez volt az első, ahol támadnom kellett a Ferrarival. Élveztem. Még több ilyen futamot szeretnék!” – lelkendezett a nap végén.

Tizenegy helyet jött előre, ebben jó sok előzés is benne volt, többek között egy kerék a kerék elleni összecsapás Sebastian Vettellel. Nem is véletlen, hogy ő lett a nap versenyzője, remekül helytállt a nem mindennapi körülmények között . „Sok volt belőle [előzésből], egymás után kellett őket kiviteleznem. Nem az volt, hogy egy jó rajttal már az elején a tizenkettedik voltam. Az első kanyarból még mindig a tizenkilencedikként jöttem ki, és úgy kellett nyomnom, ahogy csak tudtam. Volt egy olyan része a versenynek, amikor körönként egy versenyzőt megelőztem, azt nagyon élveztem. Aztán a pálya felszáradt, nehezebb lett előzni és a gumikat kezelni, mivel csak egyetlen száraz sáv volt. De az utolsó tíz körben kifejezetten gyors voltam, és visszanyertem mindent, amit a bokszkiállásnál elvesztettem” – emlékezett vissza az eseményekre.

Nagy riválisát, Lando Norrist a McLarenben végül nem tudta elkapni, de túlságosan nem is bánkódik emiatt. „Lehetséges lett volna, de ez ma nem a panaszkodás napja. Minden jól ment, ma boldogok lehetünk” –mondta. A hátralévő futamokra is épp ilyen optimistán tekint, legfőképpen azért, mert Leclerc után nála is bevált az ú erőforrás. Meg is dicsérte miatta csapatát. „Bizonyítja, hogy dolgozunk. Mint a Scuderia Ferrari, sosem állunk meg. Hét futammal a vége előtt, amikor mindenki más már a jövő évre gondol, mi még fejlesztéseket hoztunk. Mindig találunk valamit a motorral kapcsolatban. Nem hagyjuk abba, mert nem a negyedik és a nyolcadik helyen szeretnénk végezni. Győzni akarunk” – jelentette ki Sainz, aki ennél részletesebben már nem szeretett volna mesélni a friss Ferrari-motorról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: