DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Fura zajok jöttek Hamilton motorjából

Miután kicserélték a belső égésű motort, így tíz helyes büntetéssel kellett számolnia Lewis Hamiltonnak a Török Nagydíj kvalifikációja előtt. Toto Wolff szerint nyomós okuk volt a cserére.

Bár a címvédő kiváló kört rakott össze, amivel megnyerte szombaton az időmérő edzést a török pályán, ennek ellenére csak a 11. rajtpozíciót sikerült megszereznie a motorcsere miatti szankciónak köszönhetően. A hétszeres világbajnok jelenlegi legnagyobb riválisa, Max Verstappen a legutóbbi hétvégén, Szocsiban járt hasonlóan, igaz akkor a holland a mezőny hátsó részéből volt kénytelen elindulni.

Hamilton ehhez képest sokkal jobb helyzetben van, főleg, hogy Valtteri Bottast idén már többször is büntették motorcsere miatt. Toto Wolff elmagyarázta, miért éppen most döntöttek a váltás mellett.

„Amikor a szezonnak egy bizonyos szakaszában elkezded feszegetni a határokat az erőforrás teljesítményét tekintve, az trükkös tud lenni és akadályokba ütközöl. A mi erőforrásaink voltak a legmegbízhatóbbak a hibrid motorok 2014-es bevezetése óta, ám mivel a határokon vagyunk, ezért láthatunk olyan példákat, mint amikor szokatlan zajok léptek fel a belsőégésű motoron belül. Az ilyesmit abban a szakaszban még nem értettük teljesen, ezért okoztak némi gondot. A múltban is voltak olyan motorok, amelyek alapvetően meghibásodtak, most pedig a probléma megfékezéséről van szó, mert ebben a fázisban az alkatrészek újratervezése nem olyasmi, amivel az ember foglalkozni szeretne” ─ mondta Wolff az időmérő utáni sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.



A Mercedes csapatfőnöke bízik abban, hogy a korábban használt harmadik erőforrás még alkalmazható lesz valamikor és nem kell teljesen lemondaniuk róla.

„Egyértelmű volt, hogy szükségünk van a negyedikre. A kérdés inkább az, hogyan és mikor akarjuk majd bevetni a hármas számú erőforrást. Ezt a következő versenyeken kell majd felmérnünk, mert eldönthetjük, hogy csak pénteken akarjuk futtatni, vagy szombaton, esetleg vasárnap is. A többi alkatrész, mint a turbó vagy a többi elem csodálatos állapotban van és tényleg nagy boldogság, hogy a kilométerhatáron belül vannak. Ezért nem volt szükségünk eddig új alkatrészekre."

Mivel a fejlesztéseket befagyasztják, így joggal vetődött fel a megbízhatóság témája a jövőre nézve, ám Wolff nem idegeskedik ezzel kapcsolatban.

„Azt hiszem, a teljesítmény és a megbízhatóság egyensúlya mindig is a legfontosabb mérőszám volt az elmúlt években és az lesz a jövőben is. Nem leszünk hátrányban a jövő évre, mert a hiányosságokat megértettük és most az a feladat, hogy olyan megoldásokat találjunk, amelyek ezeket megfékezik” ─ tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: