Adós volt még néhány fejlesztéssel idei motorjához a Ferrari. A 2021-es specifikáció még nem volt teljes, és főként a nyári szünet környékén vált aktuálissá a kérdés, hogy mégis mikor tervezik a friss alkatrészeket bevetni. Akkor még nem tudták pontosan, hol is szeretnék bevállalni a cserét és ezáltal a rajtbüntetést, de az Orosz Nagydíj előtt közölték a maranellóiak, most van itt az ideje.
Először csak Charles Leclerc kapta meg a fejlesztéseket, így csak az egyik Ferrarit száműzik a rajtrács végére. A monacói azonban már a csütörtöki médianapon sem szomorkodott emiatt, bízott abban, hogy erősödik a motor, pénteken a nap végén pedig arról számolt be, valóban ez történt.
„Nagyon jól ment, úgy értem, ez egy pozitív nap volt. Persze amikor ekkorát változtatsz, az mindenkinek, a szerelőknek és nekem is egy új autót jelent. Jó látni, hogy minden úgy működik, ahogy vártuk, és most már fókuszálhatunk a versenyre, mert az időmérő után így is, úgy is utolsók leszünk. Ma jó munkát végeztünk, annyi információt gyűjtöttünk, amennyit csak tudtunk, szóval elégedett vagyok a péntekünkkel” – kommentálta a napját Leclerc.
Elárulta, amit ő érez, azt a telemetria is megerősíti, ez még nagyobb örömre ad okot. „Úgy érzem, egy kicsit jobb lett, ami nagyszerű. Az adatok pedig egyértelműen alátámasztják ezt, szóval igen, jónak érződik, és jó látni is ezt.” Azt, hogy ez kicsi lépés lesz, már korábban is leszögezte, de ez is hasznukra lehet.
Persze a mezőny vége sosem a legjobb hely, ráadásul Szocsi nem az előzési rekordokról híres, Leclerc azonban nem adja fel. A szintén motorbüntetést begyűjtő Max Verstappen az egyik reménye. „Ezen a pályán nagyon nehéz előzni. A második szabadedzésen próbáltam, de kihívás volt. Meglátjuk, sose lehet tudni. A legjobbamat fogom nyújtani, de arra számítok, hogy a vasárnap nem lesz egyszerű. Maxnak könnyebb lehet, ő jóval gyorsabb nálunk. Megpróbálok mögötte maradni és vele együtt előzni a többieket” – leplezte le tervét a monacói.