DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Még mindig próbálja megmenteni Verstappen motorját a Honda

Mindent megtesznek a Red Bull partnerénél, hogy megvédjék a hollandot a rajtbüntetéstől. A silverstone-i balesetben használt motort újra Japánba utaztatják és alaposan ellenőrzik, miután a Hungaroringen repedéseket találtak rajta.

A harmadik, utolsó szabadon felhasználható erőforrás került Max Verstappen Red Bulljába a Magyar Nagydíj vasárnapján. A hétvége pénteki és szombati napján az RB16B-ben még a második motor dolgozott, az az egység, amely az autóban volt az 51 G erejű silverstone-i ütközés során. Az erőforrást Japánban vizsgálták át a két nagydíj között, ahol versenyzésre alkalmasnak nyilvánították. A telemetria sem jelzett problémát a két nap folyamán, azonban egy ellenőrzés repedést észlelt a motoron, amelyet így kockázatosnak tartottak a verseny során használni.

„Az időmérő után eltávolítottuk a motorburkolatot, és az erőforrás ellenőrzése közben megtaláltuk a repedéseket” – idézi az Autosport Toyoharu Tanabét, a Honda F1-es műszaki igazgatóját. „Ugyanezt ellenőriztük a kvalifikáció előtt is, de akkor még nem volt semmi gond vele. Az időmérő utáni ellenőrzés során viszont repedéseket észleltünk és olaj szivárgott belőlük. Nem volt ennek hatása a teljesítményre, nem mutatkozott meg az adatokban.”



Mivel egy negyedik motor használata már rajtbüntetést von maga után, a szezonból pedig továbbra is maradt 12 versenyhétvége, a Red Bullnál kapaszkodnak az utolsó szalmaszálba: újra Japánba küldik a második egységet, hátha a motorra vonatkozó szigorú szabályok keretei között megjavítható.

„Visszaküldjük Sakurába, hogy a repedés állapotát és helyzetét ellenőrizzük. Azután kitaláljuk, mi történjen a folytatásban, javítható-e. Mivel az egyes elemeket nem lehet kicserélni, meg kell állapítanunk, helyrehozható-e kívülről. Ennek eredménye fogja meghatározni, hogy használható-e a jövőben. Még nem tudom, de úgy érzem, eléggé nehéz a helyzet” – mondta a motorszakember.

A japán beszállítóra ráadásul dupla munka vár, hiszen a Magyar Nagydíj rajtbalesetében Sergio Perez erőforrása is károsodhatott. A mexikói idei második egységéről van szó, Tanabe pedig nem túl optimista: arról beszélt, abnormális adatokat találtak a telemetriában, és véleménye szerint nagyon bonyodalmas lehet a jövőben használni ezt az erőforrást.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: