DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért ragaszkodik „pajtaajtó” hátsó szárnyához a Mercedes

A Mercedes elárulta azt, hogy miért nem selejtezi le a Christian Horner szerint „pajtaajtóra” hasonlító hátsó szárnyát egy sokkal vékonyabb, kevesebb légellenállásúra, mint amit a Red Bull is használ. Ezzel a brackley-i istálló növelné az egyenesekben való tempóját és így a futamgyőzelmekre is jobb esélyekkel pályázhatna.

A Bikák már zsinórban a negyedik győzelmüket aratták a Stájer Nagydíjon. Emiatt a német autómárka már négy futam óta nem képes győzelmet szerezni, amire a turbó hibrid éra kezdete óta még egyáltalán nem volt példa.

A Red Bull győzelmi szériáját részben a vékony hátsó szárnyának köszönheti, ami miatt az egyenesekben sokat adnak a Mercedesnek, akik mindig nagyobb hátsó szárnyat alkalmaznak.

Az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner ezzel a ténnyel maximálisan egyetért és szerinte különböző hátsó szárnyak miatt „az elmúlt versenyek során a Red Bull és a Mercedes teljesen különböző felfogásban versenyzett egymással.” Mindezek mellett a brit szakember hasonlította az Ezüst Nyilak hátsó szárnyát egy pajtának az ajtajához.

Látványos az eltérés a hátsó szárnyak mérete közt


Azonban a Mercedesnél tisztában vannak azzal, hogy ha a Red Bullhoz hasonló megoldást alkalmaznának, akkor visszább esne a teljesítményük és még tovább rontanák a bajnoki esélyeiket. A csapat főstratégája, James Vowles szerint a csapat mérnökei folyamatosan elemzik a legjobb megoldást a hátsó szárnyak terén és jelen pillanatban úgy érzik, hogy nincs szükség változtatásokra.

„Persze, hogy csökkenthetnénk a hátsó szárnyunk méretén, azonban ebben az esetben feláldoznánk a kanyarokban való gyorsaságunkat, és nem is csupán ezt” – magyarázta Vowles a Mercedes egyik nemrégiben posztolt videójában.

„A kisebb leszorítóerős hátsó szárny a gumikopásra is hatással van. Ugyan többet is lehet előzni a használatával a nagyobb végsebesség miatt, de az egyensúly megtartásának érdekében inkább nem változtatunk a jelenlegi megoldáson. Különböző szimulációkat futtatunk le a hátsó légterelő beállításai kapcsán, ami megmutatja azt, hogy az adott pályán mekkora hátsó szárnyat lenne érdemes használnunk. Azonban az elemet az időmérő edzésen és a versenyen is használnunk kell, ezért használjuk a nagyobb méretű hátsó légterelőt” – folytatta a szakember.

Egyes feltételezések szerint a Red Bull a nagyobb hosszirányú dőlésszöge (szakkifejezéssel high rake) miatt képes kisebb nagyságú hátsó szárnyakat használni, mert így nem lesz gondjuk az autó egyensúlyával. A Mercedes ezt azért nem teheti meg, mert egyrészt a W12 hasmagassága nagyon kicsi és a padlólemeze, valamint a diffúzora sem biztosít annyi leszorítóerőt, mint amennyit a Red Bullé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: