Érdekes dologra derült fény a bahreini kollektív teszt mai első napján: az AlphaTauri nem vette át a Red Bull autójának hátsó részét, egyúttal a sebességváltóját sem. A partneristállók könnyebb helyzetben vannak, hiszen zsetonfelhasználás nélkül "kapnak" alkatrészeket az anyaistállóktól, de a faenzaiak nem éltek a lehetőséggel, sőt, a 2019-es váltót tették vissza az autóba.
Az érdekességről Karun Chandhok, a Sky Sports elemzője is értekezett, szerinte egyszerűen túl sok mindent kellett volna átépíteni az autó hátsó részén, ha a Red Bull 2020-as sebességváltóját akarták volna használni. A Red Bull hátulja a különböző aerodinamikai elemekkel együtt sokat változott és az AlphaTauri az újonc Yuki Tsunodát nem akarta rögtön egy bizonytalan autóval meglepni - inkább egy stabilabb, vezethetőbb konstrukcióba ültették bele, nem foglalkoztak a Red Bull újításával.
Ugyanide kapcsolódik, hogy a tempós és középgyors kanyarokban az első tesztnap első felében meglehetősen bizonytalanul is viselkedett a Red Bull, Max Verstappen alatt is többször megcsúszott, egyelőre úgy tűnik, hogy meglehetősen érzékeny a technika - minden széllökés kibillentette, úgyhogy lehet, hogy az Alpha döntése egyelőre jónak bizonyult. Állítólag a jelenlegi hátsó rész nem biztosít olyan leszorítóerőt nekik, mint a Red Bullé, viszont egyelőre vezethetőbb és főleg kiismertebb mozgást generál.