DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Saját motorrészleget alakít ki a Red Bull a Honda-erőforrásoknak

Miután megszavazták, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket, formalitássá vált, hogy az energiaitalosok a japánok projektjét viszik tovább – Helmut Marko el is árulta az első részleteket.

Csütörtökön az F1 Bizottság online ülésén egyhangúlag elfogadták, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket a 2025-ben bevezetendő új erőforrások érkezéséig. A javaslattal a Red Bull által elő azok után, hogy a Honda tavaly ősszel váratlanul bejelentette, hogy az idei szezon végén távozik a száguldó cirkuszban, s az energiaitalosok egy rivális beszállító helyett inkább a japánok erőforrásprojektjét kívánták továbbvinni. Ehhez szükséges volt erre a szabályváltoztatásra, hiszen így a Red Bullnak fejlesztenie nem, csupán működtetnie kell a Honda idei hajtásláncait.

redbull-honda-2020



A minapi szavazás után már csak formalitás a megállapodás a Red Bull és a Honda között, Helmut Marko tanácsadó pedig a Motorsport Magazinnak adott interjúban elárulta, hogy egy új céget kívánnak alapítani, amely formálisan átveszi a Honda projektjét a két csapatuk számára (hiszen az Alpha Tauri is ezt a motort fogja használni): „A neve Red Bull Powertrains lesz. Az egyik már meglévő épületünket, a nyolcast fogjuk átalakítani. Most kezdődik minden.”

Marko hozzátette, hogy már felvették a kapcsolatot az AVL osztrák céggel, amellyel különböző projekten már dolgoztak együtt, hogy támogassák a projektet különböző felszerelésekkel. A szakember szerint egyébként a saját motorprogram sem kerül jelentősen többe, mintha mástól vennék a hajtásláncokat: „Elvégeztük a számításokat a költségeket illetően. Ez egy egyszeri befektetést jelent az épületet és mindenekelőtt a tesztpadot illetően. Viszont a működtetési költségek nem lesznek magasabbak, mintha máshonnan vennénk a motorokat. Lehet, hogy többe kerül, de nem jelentősen” – fogalmazott Marko, aki szerint összességében az F1-nek is jó a tegnapi döntés, nemcsak a Red Bullnak, hiszen a fejlesztések befagyasztása révén csökkenhetnek a költségek.

Ami a motor elnevezését illeti: Marko szerint elképzelhető, hogy hasonlóan egy szponzorról kaphatja az erőforrás nevét, mint az utolsó renault-s éveik során a TAG Heuer révén – feltéve persze, hogy nem egy rivális autógyártóról van szó. A Red Bull-tanácsadó szerint egyébként a legfőbb előnye, hogy házon belül működtetik a motorrészleget, hogy így a karosszérián dolgozó szakemberekkel is együtt tudnak dolgozni, még hatékonyabbá téve a két szakterület összehangolását.

Viszont a hírek szerint a Red Bull a közép távú jövőt is szem előtt tartja a fentiekkel, ugyanis feltett szándékuk, hogy a 2025-ös új motorszabályok bevezetésekor újra gyári alakulattá váljanak. A RaceFans.net értesülései szerint a minapi ülésen is felmerült a Porsche esetleges érkezése: a német márka számos motorral kapcsolatos megbeszélésén részt vett, az anyacég, a Volskwagen pedig eleve szoros kapcsolatot ápol a Red Bull-lal. A saját motorrészleg és az addig eltelő évek során felgyülemlett tapasztalat pedig előnyt jelenthet egy esetleges későbbi együttműködés során egy újonnan beszálló gyártóval.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: