DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Heteket csúszik az első indítással a Haas

Igaznak bizonyultak a sajtóértesülések, amelyek szerint a Haas F1-es istállója az utazási korlátozások miatt csak a bahreini előszezoni teszten tudja először beindítani idei autóját.

Jelentős kockázatvállalásra kényszerült a Günther Steiner vezette Haas, ami a világjárvány következtében bevezetett utazási korlátozások miatt csak hetekkel többi csapat után, a március végi Bahreini Nagydíjon tudja először beindítani idei autóját. A mezőny többségéhez hasonlóan az amerikai istálló is nagy-britanniai székhellyel rendelkezik, itt végzik az autók összeszerelését is. Az erőforrás azonban a Ferrari olaszországi bázisáról érkezik, aminek beindításához olasz mérnökökre lenne szükség. Ők jelenleg azonban csak akkor utazhatnának a szigetországba, ha az érkezést követően azonnal karanténba vonulnak. Erre egyik félnek sincs ideje, ezért Steinerék úgy döntöttek, a kritikus pillanatot az előszezoni tesztig elhalasztják.

 haas-schumacher-20201



„Problémái adódtak a motor indítására érkező ferraris alkalmazottaknak, mert karanténba kellene vonulniuk. Erre nem tudunk ennyi időt szánni, ezért úgy döntöttünk, ezt Bahreinig halasztjuk. A csapat Nagy-Britanniában összeszereli az autót, amit aztán Bahreinben a teszt előtt indítunk be” – magyarázta a csapatvezető.

Steiner elismeri, hogy ez rizikós vállalkozás, de a kockázatot enyhíti, hogy az F1-es szabályoknak megfelelően a korábbi évekkel ellentétben idén nem teljesen új koncepcióval készülnek, így kisebb a hibalehetőség. „Kedvező számunkra, hogy nagyon sok az áthozott alkatrész, így kevésbé drámai a helyzet, mintha a korábbi évek során történt volna ez. A motorban is sok az egyező elem, de a sebességváltó és a kábelezés is ugyanaz. Nagy kockázatot vállalnánk Bahreinben, ha nem ez lenne a helyzet. Így viszont kezelhető” – idézte őt a Racer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: