DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Egyszerre imádta és utálta az F1-et Grosjean

A Haas tavalyi pilótája vegyes érzésekkel hagyta maga mögött a száguldó cirkuszt, amiben nehezére esett elhinnie, hogy a Mercedesszel egy ligában versenyez.

A modernkori Formula-1 egyik legemlékezetesebb története fűzödik Romain Grosjeanhoz, akinek a száguldó cirkuszban íródó pályafutása tavaly év végén szó szerint és átvitt értelemben is egy nagy durranással zárult. A pilóta nem így szerette volna, de utolsó versenyén az adrenalinlöketet nem a kerék a kerék elleni küzdelmek, hanem az életéért zajló harc adta. Legendás balesetét követően decemberben még egyszer visszatért a paddockba, hogy köszönetet mondjon az őt segítő orvosoknak és pályabíróknak, és ekkor szembesült vele, milyen vegyes érzésekkel zárja le élete egyik nagy fejezetét.

 grosjean-2019-portre1



"Az emberek például hiányozni fognak. A vezető mérnökömmel, Ayao Komatsuval 2009 óta együtt dolgoztam. Már a Lotusnál is mellettem volt, aztán követett engem a Haashoz. De ott van még sok másik ember, akiket hiányolni fogok" - árulta el a Motorsportnak a pilóta, akinek egy dolog nagyon hiányzott az F1-ben. "Amikor magam mögött hagytam a bahreini paddockot, azt mondtam magamnak: ezt annyira utáltam, amennyire szerettem. Az utóbbi évek során nagyon hiányzott a lehetőség, hogy futamgyőzelmet szerezzek. Ezt Dale Coyne-nal el szeretném elérni. Nagyszerű lehetőséget teremt számomra."

Grosjean a száguldó cirkusznak búcsút intve az IndyCar felé veszi az irányt, ahol idén Dale Coyne csapatával áll rajthoz. A tengerentúli versenyzés több szempontból is izgalommal tölti el, bár az oválpályákat saját biztonsága érdekében inkább kihagyja. "Szobabiciklizés közben az IndyCar Youtube-csatornáját nézem a tévében. Nagyon jók a 2018-2020 közötti 30 perces összefoglalók. Ezek olyan nyers futamok, amiket mindig is imádtam, és amiket évek óta hiányolok. A Formula-1-ben el sem jut a tudatunkig, hogy egy ligában versenyzünk a Mecedesszel. Nagyon hiányzik, hogy szinte mindenki egyforma autókkal, ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkezzen, és az is, hogy pilótaként egy nehéz időmérő vagy futamkezdet után a csapat stratégiájának vagy az egyforma autóknak köszönhetően legyen lehetőség a javításra. Bár Dale Coyne istállója kisebb, mint például Roger Penske vagy Chip Ganassi csapata, de az autók többé-kevésbé megegyeznek, szóval versenyben lehetünk, ha összedolgozunk és hasznot húzok a tapasztalataimból. Sokat kell tanulnom a rajtokról, a gumik viselkedéséről, a pályák tulajdonságairól, de nagyszerű eredményeket érhetünk el, ha összefogunk" - idézte őt a PlanetF1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: