A Red Bull jelenleg a Honda erőforrásait használja a Formula-1-ben, a japán gyártó viszont 2021 végén távozik a száguldó cirkuszból – igaz, előtte állítólag még előállnak egy az eddiginél 40 lóerővel erősebb hajtáslánccal. Az energiaitalosok célja, hogy 2022-től ők vegyék át a Honda projektjét, s Helmut Marko, a csapat tanácsadója szerint 80-85 százalékban már megállapodtak a részletekről – konkrétan az ehhez motorfejlesztés-befagyasztásról.
Marko azt is hangsúlyozta, hogy egyelőre nincs B tervük 2022-et illetően, teljes erejükkel a Honda-projekt átvétele feltételeinek megteremtésén dolgoznak. Ami a távolabbi jövőt illeti, a Red Bull-os elhintette, hogy a legkésőbb 2026-ban (de akár már 2025-ben) érkező új generációs hibrid erőforrások érkezésével akár az is előfordulhat, hogy a cég saját motort fejlesszen:
„Ha igaznak bizonyulnak az elhintett információk, és sokkal egyszerűbbek lesznek az erőforrások, kikerül belőlük az MGU-H, s továbbra is innovatív marad, de közben az éves költség határa 50 millió euró körül lesz, akkor az már nem lesz annyira összetett ügy, mint a jelenlegi motorok” – nyilatkozta Marko az Autosport.com szaklapnak. „Ez azt jelentené, hogy egy olyan motort a Milton Keynes-i felszereléseinkkel is tudnánk fejleszteni.”
Amikor konkrétan rákérdeztek, hogy a fentiek egy esetleges saját Red Bull-erőforrásra utalnak-e, így felelt Marko: „Így van. Hogy saját motor lenne vagy együttműködés, az a tárgyalásoktól függ majd.”