A szezon elején a Racing Pointot bűnösnek találták másolás vádjában, ami miatt 400.000 eurót kellett befizetniük az FIA felé, illetve 15 konstruktőri pontot is levontak a csapattól, mivel lemásolták a tavalyi Mercedes fékhűtő rendszerét.
Most a McLaren került kereszttűzbe a Mercedesre hajazó orrkúp-kialakítása és új első szárny koncepciója miatt, de James Key technikai igazgató szerint ők körültekintőbben jártak el a témában, mint riválisuk.
„Sokszor esett már szó erről, mióta napvilágot látott a Racing Point-ügy. Nem szegtük meg a szabályokat, saját tervrajzaink vannak. Ahhoz, hogy megoldjuk a problémáinkat, többre van szükségünk, mint pontos másolásra, nekünk voltak saját ötleteink is” – védte meg Key a McLarent.
„Egy szó, mint száz, nem más megoldását másoltuk le, hanem a saját autónk jobbá formálása érdekében gondolkodnunk kellett. Ez a különbség. A Formula-1 mindig is úgy működött, hogy valaki előjött egy okossággal, aztán a többiek megpróbálták azt saját maguk is kifejleszteni, hogy az az ő autójukhoz megfelelő legyen. Ezzel nincs is semmi gond” – fejtette ki Key a GP Fans oldalának.
Talán nem is véletlen, hogy a Mercedes megoldásait próbálja saját autóira alkalmazni a McLaren, hiszen jövőre már a németek erőforrásaival fognak versenyezni, így az egész karosszériát át kell alakítaniuk, s ha egyazon motorral, hasonló megoldásokkal versenyeznek majd, nem lehet nagy a lemaradásuk a címvédőhöz képest.