DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Wolff elmondta, miért nem adnak motort a Red Bullnak

Néhány éve még jó lehetőséget látott ebben az Ezüst Nyilak F1-es csapatfőnöke, azóta azonban megváltoztak a prioritások: ma egész egyszerűen nincs kapacitásuk erőforrással ellátni a riválisukat.

A Honda 2021 végi távozásának köszönhetően pillanatnyilag 2022-től kezdődően nincs motorpartnere a Red Bullnak és az Alpha Taurinak. Helmut Marko tanácsadó elmondta, hogy számukra az lenne a legelőnyösebb, ha átvehetnék a Honda F1-es projektjét, ehhez azonban az kell, hogy fagyasszák be a motorfejlesztéseket – ennek elérése érdekében már a kilépés lehetőségét is belebegtették az energiaitalosok.

redbull-mercedes-2020-rb-1



Az F1-ben jelenleg érdekelt motorgyártók közül eddig a Mercedes volt az, amely kategorikusan kizárta annak lehetőségét, hogy hajtásláncot biztosítson a Red Bull számára abban az esetben, ha a fent említett elképzelés nem valósulhat meg. Pedig néhány éve, amikor megromlott Christian Hornerék viszonya a Renault-val, Toto Wolff csapatfőnök még a rivalizálás ellenére sem zárkózott el ettől, akkor azonban a Daimler legmagasabb szintjein kaszálták el az együttműködést. Wolff most elmondta, mi a különbség az akkori és a jelenlegi helyzet és hozzáállás között:

„Akkoriban az volt az elképzelés, hogy a Mercedes és a Red Bull együtt dolgozhatna a marketingen” – nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain. „Érdekesnek találtuk a Red Bull által felkínált platformot, hiszen egy nagyon klassz márkáról van szó, amely rendre igen innovatív is abban, amit csinál. Ezt mondtam Christiannak is, hogy ha valahogy tudunk találni módot az együttműködésre, valamit a Daimler tanácsának szintjén, akkor egy alapos mérlegelést legalábbis megér. De ez sosem valósult meg.”

„Ma viszont egyszerűen kapacitásbeli problémáról van szó. Ezek az erőforrások rendkívül összetettek. Olyan helyzetben vagyunk itt és a Daimlernél is, hogy nem terjeszkedhetünk folyamatosan. Sem logisztikai, sem költség szempontból nem tudjuk motorral ellátni a Red Bullt. Marketing szempontból pedig manapság már nem profitálnak annyit a motorgyártók abból, hogy együtt dolgoznak csapatokkal. Ezért vettük meg ezt az istállót, mert így nem motorszállítóként profitálunk ebből, hanem azzal, hogy van egy csapatunk. Nincs a prioritásaink között, hogy motorokat szállítsuk. Megépítjük és a saját autóinkban versenyeztetjük őket, és persze a költségek megtérülése okán ellátjuk velük a partnereinket.”

A Mercedes a jövő évtől kezdve már összesen négy csapatot lát el erőforrásokkal: a saját gyári gárdáján kívül a Racing Pointot, a Williamst és a Renault-ról váltó McLarent, azaz a Red Bull már az ötödik istálló lenne a sorban.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: