Az időmérőhöz hasonlóan vasárnap is remekül ment Valtteri Bottas a Nürburgringen, az első kanyarban megnyerte a Lewis Hamiltonnal való összecsapást, aztán vezette a versenyt egészen a 13. körig. Ekkor mérte el az első kanyar féktávját: ezzel a második helyre esett vissza, ráadásul az elfékezett abroncsot le is kellett cserélnie.
„A rajtnál jó csatát vívtunk egymással, semmiképp sem akartam megkönnyíteni a dolgát” – értékelte az elején történteket Bottas. „Örülök annak, hogy megtartottam a vezetést, de azután, mint tudjuk, blokkoltam a kerekeket az 1-esben és elveszítettem a pozíciót. Emiatt korán kellett kiállnom, de az új gumikkal elég jól kezdtem érezni magam: nem volt kétségem, hogy tovább tudom vinni a jó tempót, valószínűleg pedig elé is vágtam volna.”
A finn végül korábban értékelte futamát az optimálisnál: alig néhány körrel később a Mercedes lassulni kezdett, a problémát pedig nem sikerült menetközben megoldani. A 19. körben a bokszban feladta a futamot, megnyitva az utat Daniel Ricciardo első renault-s dobogója előtt.
„Balszerencsés voltam. A virtuális biztonsági autó során elkezdett fogyni a motorerő, és sosem jött vissza. Nagymértékű volt, tehát az erőforráshoz lehet köze. Egyelőre nem tudok részleteket mondani” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Bottas, miközben az Eifel Nagydíj még tartott. A kiesés révén pontlemaradása 44-ről 69 pontra nőtt Hamiltonhoz képes hat nagydíjjal a szezon vége előtt.