Mindkét Ferrari-pilótának voltak meleg pillanatai a Lesmo 1-es kanyarban délután: Vettel meg is pördült, Leclerc pedig a füvet alaposan megjárva tudott csak visszatérni a pályára a második edzés utolsó húsz percében történt incidenseik során. A hibákhoz talán az autó nehéz irányíthatósága is hozzájárult, amit a német versenyző emelt ki nap végi nyilatkozatában, részben a gumikat hibáztatva, amelyekben a minimális nyomást a tavalyi 23,5 helyett idén 26 psi-re emelte a Pirelli.
„Nos, az autót nehéz vezetni, de ez nem most fordul elő velünk először. Hogy hol veszítünk időt? Hát szerintem az egyenesekben, amire számítottunk is. A kanyarbejáratoknál hiányzik a tapadás, tulajdonképpen mind a négy gumin. Az autó elég sokat csúszkál, nagyon nehéz vele bánni. Emiatt nem egyszerű mindent jól összerakni egy kör során” – diagnosztizálta a problémát Vettel, majd rátért a magyarázatra is:
„Az okok egyike a léggömbkeménységűre fújt gumikban keresendő, amik használatára rákényszerítenek minket. Ez a nyomásszint távol van attól, amit a gumik szeretnek, de muszáj tartanunk magunkat a szabályokhoz.”
Vettel leggyorsabb idejét elvették pályaelhagyás miatt, Leclerc azonban örül a nem túl látványos 9. helynek is. „Alacsony üzemanyagszint mellett egy kicsit rosszabbra számítottunk, feltankolt autóval viszont egy kicsit jobbra. Muszáj lesz találnunk valamit a versenyre, különben nagyon-nagyon nehéz hétvégével nézünk szembe” – összegzett a monacói.