DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Todtnak fáj a szíve Schumacher rekordjaiért

Az FIA elnöke aktív szerepet vállalt a jelenleg legtöbb Formula-1-es futamgyőzelemmel és világbajnoki címmel rendelkező Michael Schumacher sikereiben, Lewis Hamilton azonban karnyújtásra van ezek beérésétől.

Jean Todt a Ferrari csapatfőnökeként 1996 és 2006 között dolgozott együtt Schumacherrel, amely a maranellói istálló történelmének legsikeresebb korszakához vezetett: ezen időszak során a német 72 futamgyőzelemmel és öt világbajnoki címmel gyarapította sikerlajstromát, összesen 91 győzelme és 7 vb-címe pedig máig megdöntetlen rekord az F1-ben. 

00001430_295



A sokáig beérhetetlennek tűnő számokhoz azonban Lewis Hamilton rohamléptekben kezdett közeledni az elmúlt években: amióta a Mercedes 2014-ben a csúcsra ért, a brit átlagosan tíz futamgyőzelmet szerez szezononként, ez pedig odáig vezetett, hogy jelenleg már hat bajnoki címnél tart, a hétvégi Brit Nagydíjon pedig 87. diadalát húzta be. Ha marad a megszokott trend, a brit már idén (leghamarabb Monzában) eljuthat 91-ig, és mivel a pontversenyben is hamar jelentős előnyre tett szert, a hetedik bajnoki cím is ott van a pakliban.

Silverstone-ban ennek kapcsán meg is kérték Todtot, a Ferrari sikeréveiben oroszlánszerepet vállaló jelenlegi FIA-elnököt, hogy ossza meg érzéseit a letűnőben lévő nagy rekordok kapcsán.

„Ha az ember kapcsolódik a rekordokhoz, akkor azt szeretné, hogy azok tovább fennálljanak. Másrészt persze minden rekordnak megvan a lejárati ideje – ahogy mondani szokták, azért vannak, hogy megdöntsék őket. A Mercedes és Lewis pedig mindent megfelelően csinál ahhoz, hogy ezt elérje. Csodálatra méltó, amit tesznek, megérdemlik, így csak gratulálhatunk nekik” – idézi a franciát a Reuters.

„Csodálom a versenyképességüket, a megbízhatóságukat és mindennek a tartósságát. A sporthoz viszont úgy viszonyulok, mint mindazok az emberek, akik kiszámíthatatlanságot szeretnének látni.”

Ha pedig Hamilton jövőre a bajnoki címek tekintetében is egyedüliként ugrana a rekordlista élére, azért lehet, hogy a koronavírusnak is köszönetet kell mondania: a járvány miatt halasztották el ugyanis egy évvel a riválisok által várva várt új szabályokat, és mivel 2021-re új autót sem építhetnek a csapatok, nehéz látni, hogyan veszhet el a Mercedes jelenlegi fölénye, amely a silverstone-i időmérőn körönként egy másodperc volt a legközelebbi üldözőkhöz képest is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: