Motorhiba törte meg a Magyar Nagydíj időmérőjén jól szereplő Pierre Gasly lendületét: az Alpha Tauri versenyzője a Q2-ben jelentett erőforrás-problémát, de csapata közölte, az edzés közben nem tudják orvosolni, így kell tovább próbálkoznia. Gasly a lelassult autóval nem tudott második etapot teljesíteni a középső fázisban, de szerencséjére kevesen javítottak, így bejutott a Q3-ba. Itt a műszaki hiba ugyancsak megakadályozta, hogy mért kört fusson, de problémáihoz képest a 10. rajthely pozitív eredmény.
Rosszabb hír, hogy Honda-erőforrás megbízhatótáságát a vasárnapi futamra sem lehet garantálni, ezért az Alpha Tauri inkább kicseréli a teljes motort, elkerülve a további kockázatot. Arról nem esik szó az Autosport beszámolójában, hogy az erőforrás használható lesz-e a későbbiekben. Mivel azonban Gasly erőforrásának egyetlen komponensét sem cserélték korábban, nem jár büntetés a műveletért.
„A Q1 végétől és főleg a Q2 elejétől hatalmas kihagyások voltak a motorerőben. Eleinte csak a kivezető körökön jelentkezett, amikor újratöltöttem az akkumulátort. Aztán a leggyorsabb körömön a célegyenes végén szállt el a motor, itt volt egy kis időveszteség. A második próbálkozásnál azonban nem tudtam elég gyorsan menni, hogy négyesnél feljebb váltsak” – mondta Gasly, aki maga is rámutatott, a műszaki hibához képest mázlija volt:
„Nem hiszem, hogy több lett volna a mai napban, akkor sem, ha részt tudok venni a Q3-ban. Az is meglepő, hogy a két Renault és egy Red Bull mögöttünk van. Ez volt a maximum ma, mivel a McLaren túl gyors, a Ferrariról és a Racing Pointról nem is beszélve” – fogalmazott a francia.
Míg Gasly a műszaki hiba ellenére kihozta a maximumot az időmérőből, Danyiil Kvjat technikai probléma nélkül is csupán a 17. helyen végzett, az Alfa Romeók és a Haasok társaságában esett ki a Q3-ban.
„Eddig ez egy nehéz hétvége, nehéz edzésekkel, az autó még mindig nincs rendben számomra. Küszködtünk, hogy megtaláljuk a helyes beállítást és egyensúlyt, így nem tudtam működésre bírni az abroncsokat. Szimplán nem vagyok egy hullámhosszon az autóval, kemény munka vár rám a mérnökökkel, hogy eldöntsük, milyen irányba tovább. De ha egy körön nehéz is, a verseny közben általában ki tudom hozta a legtöbbet, ezért így is várom a holnapot” – értékelt az Alpha Tauri sajtóközleményében Kvjat.