DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Ezért küszködhetett Schumacher a Mercedesnél

A legendás F1-es tervező, John Barnard sosem szerette igazán a hétszeres F1-es világbajnok beállításokkal kapcsolatos stílusát, és szerinte az lehetett az oka a 2010 utáni szenvedésének is.

Michael Schumacher 91 futamgyőzelmével és hét vb-címével a Formula-1 legsikeresebb versenyzője, 2010 utáni visszatérése a Mercedesnél viszont finoman szólva sem alakult eredményesen, hiszen mindössze egyetlen dobogós helyezést szerzett. Az F1 legendás tervezője, a McLarennél és a Ferrarinál is sikerkovácsnak számító John Barnard korábban dolgozott együtt a német klasszissal, akinek a beállításokhoz való hozzáállása sosem tetszett igazán a szakembernek:

schumacher-mercedes-2010-dppi



„Oh, számomra Alain Prost volt a legjobb versenyző, minden kétséget kizáróan. Nigel is gyors volt, de ő alapvetően annak köszönhetően, hogy elég tökös volt. Michael is gyors volt, de… Nem tetszett, ahogy az autót beállította” – mesélte Barnard az F1 hivatalos YouTube-csatornáján futó Beyond the Grid podcast adásában. „Számomra nem az volt a helyes mód. És nagyon szerettem volna légy lenni a falon, amikor 2010-ben a Mercedesnél versenyzett Rosberg oldalán.”

Barnard szerint ő és Schumacher épp ellentétesen gondolkodott arról, mi az ideális beállítás: „Próbáltam beszélni Michaellel és ismertetni az álláspontomat. Szerintem az autó akkor gyors, ha az autó hátulja engedelmeskedik, ha folyamatosan maximális a tapadás hátul, így hamarabb lehet gázt adni, és ezáltal gyorsabb leszel. Nos, Michael nem így vezetett, ő az autó elejével vezetett. Azt akarta, hogy szimplán az autó elejét kormányozva hajtson be a kanyarokba, így vigyázva valamelyest a hátuljára. Mindenki más azt mondta, hogy nem szeretik ezt, mert akkor kitör a hátulja.”

A szakember úgy véli, ez játszhatott szerepet a német legenda mercedeses szenvedésében is: „Elég gyakran közel sem volt olyan gyors, mint Rosberg, és azt gondoltam, hogy ez furcsa, valaminek lennie kell. Ez csak az én teóriám, de szerintem Rosberg is azok közé tartozott, akik olyan autót akartak, amellyel remekül lehet helyezni a hátulját, aztán majd megtalálták a módját, hogy úrrá legyenek az alulkormányzottságon. Michael nem szerette ezt, és amikor Michaelnek állították be az autót, akkor gyorsabb volt vele, mint Rosberg, de összességében mégsem volt az. Azt gondolom, Michael hozzáállása jelentette a problémát. Jó volt, mert fiatalon fenomenálisak voltak a reakciói, de ahogy öregedett, nem biztos, hogy ez a rendszer jól működött már.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: