DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Októberig nem adja fel az F1 a 2020-as évet

Noha egymást érik a futamhalasztási bejelentések a 2020-as Formula-1-es naptárban, Ross Brawn kifejezetten optimista nyilatkozatot tett az idei kilátások kapcsán. A jelenlegi terv szerint még mindig sínen egy 19 futamos naptár.

Legutóbb most kedden a Kanadai Nagydíj dobta be a törölközőt a koronavírus térfelére, amikor letett arról, hogy az eredetileg kijelölt időpontban, a június 14-i hétvégén megtartsa a késleltetett Formula-1-es szezonnyitót. Most a Paul Ricard áll pole-pozícióban, és mivel egészen szeptemberig csak európai futamok sorjáznak a naptárban, egyre valószínűbb, hogy az öreg kontinensen rendezik majd az évad első megmérettetését, ami 1966-ban fordult elő utoljára.

Bár az Európában egyelőre nem nagyon lassuló járvány miatt egyre többen szkeptikusak azt illetően, hogy egyáltalán beindulhat-e ebben az évben bármilyen területen a sportélet, a Formula-1 sportszakmai vezetőjeként ténykedő Ross Brawn egyáltalán nem borúlátó, szerinte az otthon csüggedten várakozó nézők érdekében a lehető leghamarabb el kell kezdeniük a versenyzést, még ha a helyszíni lelátókon nem is lesz senki.

suzuka



„Az egyik legkomolyabb nehézséget az utazás fogja jelenteni mindannyiunk számára” – mondta el véleményét Brawn a Sky Sportsnak. „De ha egyszer megérkezünk a helyszínre, ott már elég jól el tudjuk különíteni magunkat. Meglátásunk szerint egy európai szezonrajt lenne az ideális, mégpedig zárt kapuk mögött. Alaposan meg tudnánk szervezni a teljes személyzet mozgását, akik charterjáratokkal érkeznének a helyszínre, mindannyian csak a pálya és a szállás között közlekednének, és persze mindenkin elvégeznénk a szükséges teszteket, hogy minden kockázatot kiszűrjünk.”

„Így pedig lehetne egy nézők nélküli versenyünk, ami nem jó, de még mindig jobb, mintha egyáltalán nem lenne verseny. Azt kell észben tartanunk, hogy otthonról milliók követnék a sportot, és ebben a válsághelyzetben hatalmas bónusz lenne számukra, ha az otthoni izolációjuk alatt ilyen szórakozást kapnának tőlünk.”

Bár szűrreálisnak tűnhet, ám az F1 vezetői alapos utánajárással kikalkulálták, hogy egy 19 nagydíjból álló szezont még ilyen késői starttal is tető alá lehet hozni, de a minimális követelmények teljesítéséhez októberig is várhatnak, így a teljes évad törlése még egyáltalán nincs napirenden.

„Az FIA alapszabályai szerint legalább nyolc versenyt kell megrendeznünk ahhoz, hogy érvényes világbajnokságunk legyen. Nyolc versenyt pedig még akkor is le tudunk futni, ha októberben kezdünk, szóval októberre akár végső határidőként is tekinthetünk” – mutatott rá Brawn. „Persze ott van annak a lehetősége is, hogy a következő évben fejezzük be a szezon, és még mérlegeljük annak lehetőségét, hogy átcsússzunk-e januárba, ami nem kevés bonyodalommal járna.”

„De ha július elején kezdünk, akkor még egy 19 futamos szezont is meg tudunk csinálni, ami persze megerőltető lenne, mert három versenyhétvégét követően lenne csak egy szabad hétvége. Már utánajártunk a logisztikai megvalósíthatóságnak, és tényleg azt gondoljuk, hogy simán összehozhatunk 18-19 versenyt, ha július elején belevágunk. Az is lehet, hogy néhol kétnapos nagydíjhétvégét tartunk majd a logisztikai kihívások miatt – Kína például alighanem ilyen lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: