DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Még a Mercedesnek is új a DAS

Egy év fejlesztés után vitte pályára innovatív kormányzási rendszerét a címvédő istálló, ennek ellenére egyelőre sem a mérnökök, sem a pilóták nem tudják, mekkora hasznuk lesz belőle.

Az előszezoni teszt második napján nagy visszhanggal debütált a Mercedes kettőstengelyű kormányzása, a DAS. A rendszer lehetővé teszi, hogy a pilóták a kormányon keresztül módosítsanak az első kerekek széttartásán, ezáltal befolyásolják azok gördülési ellenállását és hőmérsékletét. A forradalminak tartott trükk olyannyira újnak és ismeretlennek számít, hogy egyelőre a csapat sem tudja, pontosan mekkora haszna válik belőle. Erről Valtteri Bottas beszélt.

 bottas-barcelonav2



„Minden kifutással tanulunk valami újat róla. A tesztnek köszönhetően a mérnököknek több idejük adódott az adatok kielemzésére és a tanácsadásra, hogy mi a legjobb alkalmazási módja. Egyelőre nagy kérdés, hogy mely pályákon, milyen helyzetekben jelent előnyt, és egyáltalán mekkorát. Mostanra egészen automatikusan megy a használata, nem kell túl sokat gondolkodni rajta” – magyarázta a csapat finn pilótája, hozzátéve, hogy semmi okuk nincs nem használni a rendszert a szezonnyitón.

Lewis Hamilton szűkszavúbban kommentálta a megoldást, őt a csapat megbízhatósági problémái jelenleg jobban foglalkoztatják.  „Eddig nem használtam sokat. Néha azzal, néha anélkül gyakoroltam. Nem tudom, mennyit fogjuk használni” – árulta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: