Az első barcelonai teszthét legfőbb beszédtémája az a kormánymű volt a Mercedesnél, amelynek a rövidítése DAS (Dual Axis Steering), vagyis kettős tengelyű kormányzás. Rögtön megindult a találgatás egyrészt ennek a pontos előnyeiről (esetleg hátrányairól), na meg persze arról, hogy a megoldás szabályos-e. A DAS komoly hír volt az első teszthétről, azonban mivel a 21. században vagyunk, Alexander Albon szerint sokkal tovább nem tudott volna titkolózni a Mercedes.
„Jó, hogy vannak ezek a belső kamerás felvételek, viszont manapság már mindenki fotókkal tud dokumentálni mindent” - fogalmazott Albon a modern időkkel kapcsolatban a Motorsport.comnak. „Valószínűleg a felvételektől függetlenül is tudtunk volna ezekről, mi versenyzők, és ti, újságírók is. Beszéltünk erről házon belül is, és arra jutottunk, biztosan nagyon furcsa versenyzőként mozgatni a kormányt menet közben.”
Albon szerint a furcsasággal sincs egyébként baj. „Erre van a teszt és a szimulátorozás, hogy ezt kitapasztalják. Azt mondjuk nem teljesen értem, mire használják pontosan a megoldást. Én egész nap dolgoztam, mikor először használták, aztán egyszer csak ezt láttam a képernyőkön, na meg erről a rendszerről a lassításokat.”
A Red Bull nem fog mindenáron hasonlót erőltetni az autójába. „Magunkkal vagyunk jelenleg elfoglalva. Az persze elképzelhető, hogy a jövőben majd ez nekünk is fontos lesz, de jelenleg a saját dolgainkkal vagyunk elfoglalva, gyűjtjük a köröket, a kilométereket. Van néhány apróság, amit még nekünk is rendbe kell raknunk Melbourne-ig, majd azután fogunk tudni erre is hangsúlyt fektetni.”