DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Albonnak a szezon közben kellett mindent a nulláról újrakezdenie

Alex Albon szerint akkora váltás volt számára, hogy már újoncéve közepén előléptették őt a Toro Rossótól a Red Bullhoz, hogy sok szempontból mindent újra kellett kezdenie.

Alex Albonnak már az sem ment egyszerűen, hogy a Formula-1-be kerüljön, ugyanis ki kellett hátrálnia egy már aláírt szerződésből a Nissan Formula-E-csapatával. Aztán Albon egyre jobb teljesítményt kezdett nyújtani a Toro Rossónál, ennek eredménye pedig az lett, hogy még elő is léptették őt az anyacsapat Red Bullhoz, az alulteljesítő Pierre Gasly helyére.

Az érintett szerint 2020-ra már az óriási előrelépés lesz, hogy egyáltalán ismeri a közeget, ahová visszatér, ugyanis az újoncszezon közbeni előléptetés valóságos sokkterápia volt számára. „Most már megszoktam az F1-et” - gondolkozott el a Motorsport.com kérdésére a thai. „Vagy legalábbis a közeget, az egy kicsit már megszokottabb lesz. Ez az év viszont egyáltalán nem volt normális. Úgy éreztem, beletanultam nagyon sok dologba az F1-ből a Toro Rossónál, aztán hirtelen ez megváltozott.”

Óriási váltás volt számára a Red Bull. „Kicsit olyan volt, mintha most megint mindent a nulláról kellene kezdenem. Mostanra viszont kialakult egy jó kis alap, erre pedig stabilabb teljesítményt lehet építeni Melbourne-ig.”

07219058_071



A nagy váltás ellenére Albon saját elmondása szerint a gondolkodásmódja nem változott meg, abban továbbra is edzésről edzésre, illetve versenyről versenyre halad előre. Azt viszont elismeri, az rengeteget segíthet neki, hogy télen megismeri az autót, ugyanis nyáron mindenféle előzetes ismeret nélkül kellett bepattania Gasly helyére. „Egy versenyhétvégén olyan nagyon sokat nem lehet változtatni, ugyanis nem lehet csak úgy kockáztatni. Mostanra viszont úgy gondolom, mind én, mind a mérnökök jobban tudjuk, mit akar a másik. Erre kell koncentrálnunk, persze nyilván egy teszt atmoszférája teljesen más. Az összehasonlítások mindenképp jobbak lesznek, nem úgy, mint egy FP1 és egy FP2 között, ahol eltelik négy óra.”

Sok nagyon hasznos hozadéka van egy téli tesztidőszaknak. „Jó lesz az az idő, amit a pályán tölthetek. Itt majd magamra tudok koncentrálni, hogy hogy tudom az egyes elemekből a legtöbbet kihozni. Annyi időnk viszont nem lesz, hiszen mindössze három nap áll majd a rendelkezésünkre Melbourne előtt. A lehetőségeink limitáltak, de jobb mint a semmi.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: