DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Vettel nem csatlakozik a mai autók szapulásához

Ross Brawn szerint nagy hiba volt 2017-ben az autók gyorsítása, a német azonban az aktuális gépekre szavazna a lomha elődökhöz képest. Inkább a tömeget tartja problémának.

Mint ismert, a 2021-es szabálycsomag célkitűzése technikai oldalról az, hogy az autók hatékonyabban követhessék egymást, ezáltal előzések is sűrűbben történjenek a pályán. Az előírásrendszer hivatalos bemutatóján, Austinban az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn a legutóbbi, 2017-es szabálymódosítást kifogásolta – melybe neki még nem volt beleszólása –, vélekedése szerint nagy hiba volt növelni a leszorítóerőt és gyorsabbá tenni a tempót, azzal a szándékkal, hogy így lesz jobb az F1. „Igazából sikerült rontani rajta” – mondta Brawn, akivel nem ért egyet a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel.

„Úgy vélem, az autók sokkal látványosabbak 2017 óta. Most már tudjuk, mire képesek valójában ezek a kocsik. Előtte meglehetősen lassúak voltak. Persze az is igaz, hogy a légellenállás nagyon csekély volt, így egyenesben hasítottunk, de az a kevésbé izgalmas a mi szemszögünkből. Néhány évvel korábban még annál is lassabb volt. Épp ezért nem gondolom, hogy a rossz irányba mentünk el” – idézi az F1i.com Vettelt.

A 2017-es szabályváltozások, amelyek eredménye az autók jelenlegi generációja, a sebességre és kinézetre helyezték a hangsúlyt


A Ferrari versenyzője szerint egy másik tényező jelenti az igazi problémát, a tömeg: „A téves irány álláspontom szerint az volt, hogy az autók ilyen nehezek. Ennek nyilván a biztonsági előírásokhoz van valamennyi köze – de azt hiszem, ezeket mindenki elfogadja – és az erőforráshoz. Ezt tartom a legnagyobb különbségnek, ha a mostani és a 10-20 évvel ezelőtti, vagy akár még régebbi állapotot hasonlítjuk össze” – mutatott rá Vettel. Márpedig 2021-ben tovább nehezednek a versenygépek 25 kilogrammal.

Honfitársa, Nico Hülkenberg nem volt híve a 2017-es aerodinamikai változásoknak, de tévútnak sem nevezné őket: „Hogy őszinte legyek, az én F1-ben töltött tíz évemben sosem volt egyszerű másik autót követni. Minden évben megvoltak a nehézségek, különböző nagyságban. De igaz, hogy a ’17-es generáció óta rosszabbodott a helyzet, és ez tovább fokozódott ’18-ban és ’19-ben, ahogy egyre több leszorítóerőt találtak a csapatok. Hogy hiba lett volna? Nem tudom, ilyen messzire nem mennék” – fogalmazott Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: