DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Kiadó ülések 2020-ra: Az Alfa lehet Hülkenberg esélye

Még négy csapatnál akad betöltésre váró pozíció a 2020-as szezonra. Sorra vesszük, hol kik a legesélyesebbek. Utolsóként az Alfa Romeónál nézünk szét, ami Nico Hülkenberg utolsó esélye lehet.

Az Alfa Romeo márka tavaly tért vissza a Formula-1-be, amikor is a nehéz anyagi helyzetben lévő Saubert a FIAT konszern karolta föl, s adott számukra jelentős anyagi támogatást. A kezdeti együttműködésen felbuzdulva az Alfa Romeo felvásárolta a jogokat, hogy az istállót 2019-től Alfa Romeo Racingnek nevezzék, ezzel az olasz márka 1985 után tért vissza a száguldó cirkuszba, mint konstruktőr.

Azonban a legfrissebb pletykák szerint az olaszok szerződésük lejárta, azaz 2020 után máris távoznának az autóversenyzés királykategóriájából, miután az F1-es jelenléttől fellendülést vártak az autóeladási piacon, azonban egyelőre ez nem jött össze az Alfának. Ugyanakkor jelenleg ez nem több némi spekulációnál, mindemellett pedig jövőre még biztosan a mezőny tagja lesz az Alfa Romeo, így most megnézzük, kik lehetnek Kimi Raikkönen csapattársai 2020-ban.

Rögtön szűkítsük is le a kört, hiszen már az is óriási meglepetés lenne, ha a Renault-nál nemkívánatossá vált Nico Hülkenberg kapná meg az ülést, az pedig még nagyobb, ha nem közte és a jelenleg is a csapatnál versenyző Antonio Giovinazzi között dőlne el ez a kérdés.



Antonio Giovinazzi - korábbi F3-as és GP2-es második helyezett – 2016 óta áll a Ferrari alkalmazásában, amikor is felkérték őt szimulátoros fejlesztési pilótának, illetve harmadik számú versenyzőnek. 2017-ben el is jött az ő ideje, hiszen a már akkor is az olaszok erőforrásait használó Sauber őt ültette be a Bajnokok Tornáján nyaksérülést szenvedő Pascal Wehrlein helyére a szezon első két versenyére. Aztán egy év kimaradt számára, így 2019-ben egy kissé nehézkesen indult be karrierje az Alfa Romeónál.

Első pontjára a Francia Nagydíjig kellett várni, azóta további hármat tudott összegyűjteni, ezzel szemben világbajnok csapattársa, Kimi Raikkönen harmincegy egységgel tudott hozzájárulni az istálló konstruktőri nyolcadik helyezéséhez. Viszont az olasz pilóta az utóbbi időben egyre többször bizonyul jobbnak a Jégembernél a kvalifikációkon, sőt az elmúlt öt versenyen csak Giovinazzi tudott pontokat gyűjteni.

Tisztán látszik tehát, hogy szépen lassan kezd összeállni Antonio Giovinazzi, szerinte pedig nincs gond azzal, hogy nyomás van rajta emiatt, hiszen ő ezt jól tudja kezelni. A csapatfőnök, Frederic Vasseur is egyre elégedettebb az olasz teljesítményével, azonban akad egy kihívója Nico Hülkenberg személyében, akit a Red Bull aligha fog alkalmazni, így két valós esélye maradt: a gyengécske Williams és az Alfa Romeo.

Raikkönen helye biztos az Alfánál

Az a Nico Hülkenberg a vetélytársa Giovinazzinak, aki Frederic Vasseurrel közösen nyerte meg az F3-as, majd az F2-es bajnoki címet annak idején, s mindkét fél elismerte, beszélgettek a Renault-tól távozni kényszerülő pilóta jövőjéről. Hülkenberg számára tehát esély lehet az emberi tényező és a tapasztalata, miközben Antonio Giovinazzi a Ferrari által került az Alfa Romeóhoz. Kérdés, melyik szál lesz az erősebb, hiszen nem valószínű, hogy egy nevető harmadik lesz a befutó az Alfa üléséért folytatott harcban.

Sorozatunk előző részeiben a Red Bull és a Toro Rosso közti pilótakeringőt vizsgáltuk át, míg legutóbb a Williams és Robert Kubica sárdobálózását vetettük górcső alá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: