DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Renault: Ez az eddigi legnehezebb év

Megtorpant a francia gyári istálló elmúlt években látott fejlődése, a csapatfőnök szerint viszont túlzóak voltak az elvárások is. A Renault nem akar új szövetségest, úgyse lenne rá komoly esélye.

2016-os visszatérése óta mindig remek fejlődést volt képes bemutatni Cyril Abiteboul gárdája, de idén az eddigi fejlődési pálya megtört. Tavaly év végén a Red Bull tizenkét év után elhagyta a vele fagyos viszonyban levő motorszállító partnerét és a Hondával lépett szövetségre. Ennek köszönhetően a franciáknak sem futamgyőzelem, sem dobogós hely nem jut, ráadásul saját motorjukkal győzi le őket látványosan a tavaly csak bukdácsoló McLaren.

Az év elején megfogalmazott céloknak nem felel meg a gárda, pedig az erőforrás a kezdeti bizonytalankodás után látványosat javult. 2021-től viszont a Renault magára marad, mivel a McLaren sem hosszabbítja meg a motorszállítói szerződést és inkább visszatér a Mercedeshez.

„Nehéz évet élünk, személy szerint számomra az eddigi legnehezebb szezon, leginkább a magas elvárások miatt. Tudtuk, hogy nem kerülünk még a legjobb három közé, mindig is azt mondtuk, hogy alapvető célkitűzésünk a negyedik hely megtartása lesz. Világos, hogy nem vagyunk ott, ahol szeretnénk, csak az ötödik helyen” – ismerte el Cyril Abiteboul a Motorsport.com interjújában.

Nem úgy alakult 2019, ahogy a Renault szerette volna, pedig a motor egészen jó


„Valóban alulteljesítünk, de az emberek pedig túlbecsülték, hogy mik is az idei elvárásaink magunkkal szemben. Ezért tűnik olyan hatalmasnak a kettő közötti szakadék. A nagyobb mértékű befektetéseknek és Daniel Ricciardo megszerzésének köszönhetően rögtön arra kezdett mindenki gondolni, hogy máris magasabbak az elvárásaink, pedig nem ez volt a helyzet.”

Leginkább az egyenletesség hiányzik az R.S.19-esből. „Bizonyos körülmények között kifejezetten jól működik az autó, más körülmények között viszont nem jól. Az aerodinamikai fejlesztéseinkkel erősen szenvedünk, őszintén szólva az egész rendszerrel szenvedünk, amióta az új szabályozás életbe lépett. Idén túl sokat már nem tehetünk a hibák kijavítására, remélhetőleg jövőre viszont megoldjuk a problémákat.” Külön fejfájást okozhat a Japán Nagydíj utáni hercehurca a feltételezett, tiltott automatikus fékrendszer-állító szisztéma miatt, aminek akár az is lehet a következménye, hogy a Renault-t a teljes idényből kizárják.

A McLaren 2021-es távozása után a Renault magára marad, nem lesz partnere a gyári istállón kívül. „A Williams és a Racing Point ragaszkodik a Mercedeshez, ugyanez a helyzet a Haasszal (Ferrari), a Red Bull és a Toro Rosso pedig a Hondához lojális. Vizsgáljuk a lehetőségeket, de nem keresünk kétségbeesetten új partnert, csak akkor ugrunk fejest egy új szövetségbe, ha stratégiai partnerséget alakíthatunk ki valakivel” – mondta el Cyril Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: