2014 óta nem tudott zöld ágra vergődni a Renault a hibrid-rendszerű motorokkal, éveken keresztül előbb csak a Mercedeshez, majd a Ferrarihoz képest is látványos lemaradást volt kénytelen elszenvedni, miközben a később induló és szintén sokáig csak szenvedő Honda is utolérte, tavaly év végére a szakértők szerint meg is előzte a francia gyártót.
Az idei év sem indult könnyen, az első hat-hét versenyhétvégén rendszeresen megbízhatósági problémákkal szembesültek a McLaren és a gyári Renault pilótái, ám utána végre feltekerhették az újabb specifikációt és azonnal látványosat javult mindkét csapat. Hébe-hóba még előfordulnak meghibásodások, de például Monzában végképp bizonyított a Renault, hogy a motort tekintve teljesen felzárkózott.
Minek köszönhető a feltűnő javulás? „Én magam terveztem az új erőforrást. Rengeteg időt töltöttem a gyárban, vásároltam egy lakást a motorfejlesztő részleg mellett és szinte együtt feküdtem, együtt keltem Remi Taffinnel (a Renault motorfejlesztési igazgatójával)” – viccelődött Daniel Ricciardo a Ziggo Sport kérdésére.
„Kétségkívül jó az erőforrás. A hibridéra kezdete óta egyértelmű, hogy nem a Renault rendelkezett a legerősebb egységgel. Nem titok, hogy a motorerő volt az egyik leggyengébb pontjuk. Idén azonban abszolút látszik a komoly előrelépés, már óriási szükség volt erre, de meg tudtuk csinálni.”
„Egyre nagyobb nyomás nehezedett a gyártóra mind a külső szemlélők, mind a média részéről. Boldog vagyok, hogy sikerült ez a lépés. A motor rendben van, de ez még nem elég. Korábban sokkal nagyobb lemaradásunk volt a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, ezért jó érzés, hogy a motorerő terén már sokkal közelebb kerültünk. A köridők azonban még nincsenek rendben, rengeteget kell dolgoznunk a karosszérián és az aerodinamikán. Ha ebben is sikerül fejlődnünk, akkor valóban versenyképesek leszünk” – tekintett előre Ricciardo.