DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Formula-napló: Monza, szombat

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni az Olasz Nagydíjról. Nagyvonalakban ilyen volt a szombati nap Monzában.

IMG-20190907-WA0000_1



8:15 Úton a pályára, ahová egy kisebb trükkel érkezünk: mivel az Autodromo Nazionale térségében elképesztő forgalmi dugók vannak az Olasz Nagydíj idején, apró kis utcácskákon karistolva közelítjük meg a Vedano Al Lambróban található bejáratot, amelyet a járművekre vonatkozó pass birtokosaiként használhatunk. Az elővárosi csiki-csukiban jól jön az évtizedes tapasztalat: pici öröm, hogy a formula.hu-t tizedik alkalommal képviselhetjük ezen a legendás helyszínen.

9:30 Indulás a paddockba, ahol érezhetően nagyobb a nyüzsgés, mint máskor. Az olaszoknál ez a terület jóval tágasabb, mint máshol, de a centrum egyértelműen a Ferrari motorhome-ja előtti placc: minden évben ott a legnagyobb a nyüzsgés, nemhiába, a Scuderia igazi nemzeti büszkeség.

10:15 Traccsparti francia kollégákkal az elmúlt hétvége eseményeiről, amelybe belefért némi címlap-mustra is. Jelentjük: a gall kollégákat meghatotta az Autósport és Formula Magazin által választott címlapi megemlékezés Hubert-ről (jövő kedden az újságárusoknál!), a Radio Monte-Carlo helyszíni kommentátora, Lucas Vinois például elkéri a szeptemberi szám borítójának grafikáját, hogy beszámolhasson róla az adásban, mert – mint megjegyezte – „nagyon elegáns módját választottátok a megemlékezésnek”.

10:40 Jean Todt, az FIA elnöke Charles Leclerc társaságában bemutatja a Road Safety kampányhoz csatlakozó legújabb sportsztárt, a korábbi sztárfocista Didier Drogbát. Mindhárman hangsúlyozzák a kampány és a biztonságos, körültekintő közúti közlekedés fontosságát, illetve kiderül, hogy Drogba nemcsak a hazánkban is látható plakátokon lesz majd látható, hanem nagykövetként is szerepet vállal, a világ egyéb területei mellett – elefántcsontpartiként – Afrikában szánnak majd komoly szerepet számára. A formula.hu kérdésére Jean Todt elárulja: nagyon örülnek, hogy Magyarországon komolyan veszik a kezdeményezést, de ugyanakkor hozzáteszi, hogy nem lehet eléggé sokszor hangsúlyozni a biztonságot.

IMG-20190907-WA0016

11:30 Noha a pénteki első demómenet után már folytattunk egy rövid beszélgetést 1979 világbajnokával, az F1-es futamokon manapság már csak ritkán felbukkanó Jody Scheckterrel, részt veszünk a számára szervezett hivatalos sajtóeseményen. A dél-afrikai pilóta parádés formában van, szórakoztató stílusban beszél, s mivel privátban is kérdezhettük, az interjú rövidesen olvasható lesz az Autósport és Formula Magazinban. Csak annyit mondhatunk: megéri kivárni!

12:30 Jövés-menés, információcsipegetés a paddockban, ahol mindig hallani érdekességeket. Nem csak a pilótapiac van tele pusmorgással, másról is pletykálnak: például arról, hogy a McLarennél nem véletlenül osztották keményen a Renault-t a belgiumi motorgondok után, forrásaink szerint ugyanis a wokingi csapat szeretne visszatérni legutóbbi sikerkorszakának partneréhez, a Mercedeshez. Hogy mennyi az esély a terv kivitelezésére? Nem tudni, de ahogyan mondani szokás: nem zörög a haraszt…

13:45 Ebéd a Mercedes díjnyertes hospitality-egységében, ahol soha nem okoznak csalódást a finom falatokkal. Bár itt a Ferrariról és az olasz falatokról szól minden, a csillagosoknál is nehéz ülőhelyet találni.

15:10 Kvalifikáció, tomboló, Leclerc minden megmozdulását ovációval jutalmazó tifosival, tömött lelátókkal. Ami a Q3 végén történik, arra a sajtóteremben előbb pár pillanatnyi döbbenet, majd hüledezés a reakció. Már ekkor sejteni lehet: hosszú lesz a szombati nap, mivel az F3-asoknál hasonló mutatványért komoly büntetéseket szabott ki a versenyirányítás. A tréninget követő sajtóértekezleteket ez a téma, valamint Perroni F3-as horrorbukása dominálja.

18:00 F2-es futam vége, a díjkiosztón egy csodálatos gesztussal: a futamot Nobuharu Matsushita nyerte, ám a japán mellett a francia himnusz hangjai is felcsendülnek Anthoine Hubert emlékére. Mint kiderült: a versenyzők megbeszélték, hogy bárki nyer, a francia himnusz lejátszását is kérik a díjkiosztóra.

18:30 Hivatalos végeredmény még nincs, a sportfelügyelői meghallgatások zajlanak, miközben a Mercedes és a Renault megejti azt a sajtótájékoztatót, amelyet Spában, a tragikus esemény miatt kénytelenek voltak törölni. Toto Wolff, a bajnokcsapat vezére és Cyril Abiteboul, a Renault szakvezetője Esteban Ocont közrefogva számolnak be a Mercedes-juniorpilóta átigazolásának körülményeiről. Amit megtudunk: a franciául is prímán beszélő Wolff békét kötött Abiteboullal, akivel a tavalyi meghiúsult átigazoláskor romlott meg a viszonyuk, Ocon pedig két évre százszázalékban a Renault-é, még úgy is, hogy menedzseri teendőit továbbra is a Mercedes intézi. „Picit kínosan érzem magam idén, hogy például Charles és Max versenyezhetnek, én pedig az oldalvonal mellett ücsörgök, így már nagyon várom, hogy jövőre végre újra harcba szállhassak” – mondta a francia pilóta.

19:35 Apró csipetke: az énekkar a bokszutcában elpróbálta az olasz himnuszt, készülve a vasárnapi rajtceremóniára, de elővigyázatosságból rögzítették is az előadás. Hogy miért? Mivel az időjárás-előrejelzés szerint akár eső is lehet vasárnap délután, semmiképp nem akarnak lebőgni, így az a biztos, ha rendelkezésre áll egy lejátszható, rögzített változat!

IMG-20190907-WA0015

19:48 Még mindig a sportfelügyelők döntéseire várunk, így már biztos: hiába tervezgetjük egyik kiváló olasz kollégánkkal, az Autosprint szakírójával, Alessandro Gargantinivel a közös esti pizzázást, ebből ezen a napon sem lesz semmi… Talán majd vasárnap!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: