Mivel megkezdődtek a 2021-es szabályváltozásoknak megfelelő koncepcióautó szélcsatornás tesztjei, újra a közbeszéd vezető témájává vált, mi várható az egyelőre nem véglegesített reformcsomagtól. A Racing Point versenyzője, Sergio Perez álláspontja szerint az elsődleges a mezőny nagy különbségeinek megszüntetése, ez alá kell minden más aspektust rendelni.
„Úgy vélem, a gumik csak egy kisebb téma. A legfontosabb, amit én akarok és a pilóták szövetsége is akar, hogy az egész mezőny versenyképes legyen. Ha ránézünk a középmezőnyre, akkor nem számít, milyen a gumi, garantált a jó verseny vasárnap, és nem lehet megmondani, ki nyer közülünk. Azt akarjuk, hogy ez a mezőny egészében így legyen” – magyarázta a Racefans.net-nek Perez.
„Kétségtelen, hogy az autók túl nehezek, főleg a futam kezdetén, amikor 100 kilogramm üzemanyag van bennük” – beszélt a versenyzők által gyakran emlegetett problémáról, a túlságosan nagy tömegű autókról. „De már kilenc éve ez a helyzet, szerintem minden probléma a show-ra vezethető vissza, amelyet szolgáltatni tudunk. Azt akarjuk, hogy a nézők jó műsort kapjanak, ők pedig szerintem nem törődnek azzal, hogy 5 vagy 100 kiló különbségről van szó. A legfontosabb a versenyképes mezőny.”
„Szerintem erre a legjobb példa 2012, amikor nyolc vagy kilenc különböző győztesünk volt, és az egész szériát szoros verseny jellemezte. Ezt kell a Formula-1-nek megcéloznia a nagyon közeli jövőre nézve” – beszélt Perez a 2012-es idényről, amelyben hat csapattal nyolc pilóta nyert nagydíjat. A szezon a mexikói számára is emlékezetes, hiszen bár ő győzelmet nem szerzett, a Sauberrel két második helyezést ért el, melyek azóta is legjobb F1-es eredményei.