A Red Bull múlt hét elején jelentette be, hogy a gyenge teljesítményt mutató Pierre Gasly helyét Alexander Albon veszi át a Belga Nagydíjtól kezdődően, a franciát pedig visszaküldik a Toro Rossóhoz. Gasly kétségtelenül jócskán elmaradt Max Verstappen eredményeitől, Spielbergben és a Hungaroringen kört is kapott tőle. Helmut Marko, az energiaitalosok mindig kíméletlen tanácsadója úgy fogalmazott, hogy a pilóta képtelen volt előzni, most azonban arra is rámutatott, hogy már a téli teszteken megpecsételődhetett a sorsa az akkori autótöréseinek köszönhetően.
„Nem csak egyszer, hanem kétszer is balesetezett” – mutatott rá Marko, akinek szavait az F1i.com szakportál idézi. „Igen, a bukásai nagyban befolyásolták a csapat tesztprogramját. Hiányunk volt alkatrészekből, így gondjaink voltak a tesztprogramunk befejezésével.”
Marko szerint az a feltételezés is helytálló, hogy Gasly érezte a felelősséget a tesztbalesetek után, s ez az extra teher megroppantotta őt: „Ez egyértelműen igaz, s még a szezon kezdete után sem tudott megszabadulni tőle. Pierre az idei évig gyors volt, és nem hezitált az előzéseknél. Viszont a tempója egész szezonban nem jött elő.”
Gasly lefokozása tehát érthető volt, az viszont sokakat meglepett, hogy nem a rutinosabb Danyiil Kvjatot, hanem a csupán tizenkét F1-es futamot teljesítő Albont ültetik a helyére. Ennek kapcsán így beszélt Marko: „Optimista vagyok. Hogy őszinte legyek, váratlan volt, hogy ennyire jó teljesítménnyel rukkolt elő idén. Ráadásul versenyről versenyre jelentős fejlődést mutatott. Alex szerződése csak a szezon hátralévő kilenc futamára szól. Senki nem döntött még arról, ki lesz Max csapattársa jövőre, szóval Alexnek képesnek kell lennie a fejlődésre és extra nyomás nélkül versenyeznie.”
„Úgy vélem, Albon jobb” – tette hozzá a szakember. „Tudjuk, Kvjat mennyire gyors, és mondhatjuk, hogy teljesebb versenyzővé vált. Viszont minden szempontot figyelembe véve Alexet választottuk.”