Egyszerre volt meglepő és várható az energiaitalos istálló döntése Pierre Gasly lecseréléséről, mivel a francia év eleje óta nem találja a ritmust, köze sincs Max Verstappen tempójához, pedig tavaly, a Toro Rossóval egészen jól ment. A Red Bull hollandja azonban két futamgyőzelmet jegyezhetett már idén, míg Gasly egyetlen dobogóig sem jutott, egyértelműen és látványosan lassabb volt csapattársánál, ez pedig sokba kerül a bikáknak.
Elég a legutóbbi, Magyar Nagydíjra gondolni, ha az energiaitalosok másik autója akárcsak 10-15 másodperces lemaradással tudta volna követni a vezető Verstappen-Hamilton párost, akkor a Mercedes brit ásza nem tudta volna ilyen könnyen véghezvinni extra kerékcseréjét, aminek végül a futamgyőzelmet köszönhette. A Red Bull-Hondának idén már simán lehetne három sikere is, de Verstappen mögött nem volt egy olyan hátvéd, aki segíthetett volna neki, mint például az utóbbi években Valtteri Bottas a Mercedesnél, akire Hamilton többször is sikerrel támaszkodhatott.
Ez az évközi pilótacsere azonban több fontos kérdést is felvet. A Red Bull-család által alkalmazott jelenlegi négy fiatalember közül egyértelműen Pierre Gasly szénája áll a legrosszabbul, idén ugyanis megmérettetett az anyacsapatnál és túl könnyűnek találtatott. Esélyei arra, hogy 2020-ban visszakerüljön a Red Bullhoz, meglehetősen csekélyek, ehhez látványosan le kellene győznie a Toro Rossóhoz idén már biztosan sokkal inkább hozzászokott Danyiil Kvjatot csapaton belül és még így sem lenne garantált, hogy van rövid távon visszaút az őt könnyedén legyűrő Verstappen mellé. Legtöbben egyébként (jó teljesítménye miatt) az oroszt várták, hogy esetleg leválthatja Gaslyt év közben, ezért erős meglepetésként hatott, hogy végül Alexander Albont választották Christian Hornerék.
Így a Toro Rossónál most valaki sokat veszíthet. Ha Kvjat is tartósan gyorsabbnak bizonyul Gaslynél, akkor az a francia egész pályafutásának véget vethet, rövid idő alatt két súlyos zakó nem valószínű, hogy belefér. Ugyanakkor, ha a hirtelen ejtőernyősként megérkező Gasly képes lenne egyértelműen Kvjat fölé kerekedni, akkor azzal nagy valószínűséggel az orosz pilóta esélyeit vágná el, hogy jövőre újra a Red Bullhoz kerülhessen.
Kvjatból ráadásul a visszaminősítés nagyon rosszat hozott ki, lépten-nyomon hibázott az orosz, rengeteg kiesést könyvelt el, teljesen szétesett és a rutintalanabb, de jóval összeszedettebb Carlos Sainz a szó szoros értelmében porrá verte, ezért is menesztették 2017 őszén. Vajon megtörténhet ugyanez Gaslyvel is? Mennyire képes összeszedni magát egy ilyen fiaskó után?
Alexander Albonon is hatalmas lesz a nyomás. Megkapta a nagy esélyt rettentően kevés rutinnal a háta mögött. A Toro Rosso volánjánál valóban egészen jól teljesített az újonc, de most bedobták a mélyvízbe. Szinte nyílt titok, hogy a Red Bull a következő kilenc nagydíjhétvégén látott teljesítmény alapján dönti majd el, ki vezetheti Verstappen mellett a másik Red Bullt 2020-ban. Ha Albon meggyőzőbben vezet Gaslynél, szinte biztos, hogy megragadhat az anyacsapatnál. Amennyiben viszont ugyanolyan mértékben, netán még jobban kikap a hétszeres futamgyőztes hollandtól, akkor negatív értelemben bélyegezheti meg Formula-1-es pályafutását idejekorán, mert akkor jó eséllyel hosszú távon kiesne azon pilóták közül, akikben a Red Bull gondolkodik. Jelenleg egyedül Max Verstappen lehet nyugodt a jövőjét illetően, a másik három versenyzőn komoly teljesítménykényszer lesz, mert egész további pályafutásuk is múlhat az elkövetkezendő kilenc nagydíjon. A Formula-1-ben gyakran csak egy dobása van az embernek, azzal kell élnie.