DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Olasz sajtó: Sehol sem voltunk!

Rövidnek bizonyult az öröm a Német Nagydíj után, a Hungaroringen ugyanis a Ferrarinak köze sem volt a győzelemért vívott harchoz. Úgy tűnik, a Ferrari Monzára tesz fel mindent, hogy győzzön.

A vörös istálló főnöke és Sebastian Vettel is elismerte a nyilvánvalót, hogy a Magyar Nagydíjon sem az egykörös, sem a versenytempó tekintetében nem jártak még közel sem a Mercedeshez, de ami az olasz rajongók számára talán még fájóbb, hogy immáron Max Verstappen is sorozatban jobbnak bizonyul a Red Bull-Hondával.

A két vörös autó több, mint egy perces hátránnyal a győztes Lewis Hamilton mögött érkezett célba Magyarországon, már néhány kör után tetemes lemaradásban volt Leclerc és Vettel is a Verstappen-Hamilton pároshoz képest és ha Bottast nem éri az első körös balszerencse, a dobogóhoz sem lett volna közük.

Az olasz média természetesen csalódottan vette tudomásul, hogy az autó gyenge, ezúttal nem ekézte egyik pilótát sem, viszont teljesen lehangoltan összegezték a nyári szünet előtti utolsó futam teljesítményét az olasz gárda részéről.

A Ferrarik csak egymás ellen csatázhattak a Magyar Nagydíjon


„A vörösök egyáltalán nem voltak játékban” – La Gazzetta dello Sport.

„Egy teljesen láthatatlan teljesítmény a Ferrari részéről” – Corriere dello Sport.

„A Ferrari képtelen volt tartani a tempót a két fenoménnal, Hamiltonnal és Verstappennel” – La Stampa. Bár a Scuderia több pontot szerzett vasárnap, mint a Red Bull, ezt csak annak köszönhetik, hogy Pierre Gasly továbbra is bukdácsol és Verstappen gyakorlatilag egyedül viszi a hátán az istállót. Ha a Ferrari nem vigyáz, még így is eléjük kerülhet a pontversenyben a Red Bull.

Most elméletileg olyan pályák következnek, ahol komoly esély mutatkozik arra, hogy a Ferrari megtöri idei győzelmi ínségét és minimum csatázhat az első helyért. Spa-Francorchamps és Monza is előnyben részesíti a motorerőt és a hosszú egyenesek idén egyértelműen a Ferrarinak kedveznek.

A Ferrari a siker érdekében felhasználja idei második lehetőségét filmforgatási napra, ma, zárt kapuk mögött Charles Leclerc pályára viszi a vörös gépet Monzában. 100 kilométert tehet meg összességében a szabályok értelmében a Pirelli külön erre a célra gyártott gumijaival, amik viszont teljesítményben inkább a Formula-2-ben használt abroncsokhoz állnak közel.

Az idei világbajnoki cím már végképp elszállni látszik az olaszoknak, de enyhülhet a nyomás, ha legalább egy futamgyőzelem összejönne a Vettel-Leclerc párosnak, erre pedig a jelek szerint mindent feltesznek Monzában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: