DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ettől annyira jó esőben Max Verstappen

Amikor esős pályával szembesül a Formula-1-es mezőny, Max Verstappenre évek óta számíthatunk. Nem az első briliáns teljesítményt láthattuk tőle, most el is árulta, mitől ennyire jó.

Néhány évtizeddel ezelőtt Ayrton Sennát nevezték a legnagyobb esőmenőnek, ami nem is meglepő. A legendás, háromszoros világbajnok brazilt ugyanis nagyon ritkán nem intették le elsőként 1985 és 1993 között, amikor (legalább részben) vizes pályán zajlott a futam, első dobogóját és első győzelmét is így szerezte. Egyedül 1992-ben, a Spanyol Nagydíjon nem sikerült esőben nyernie úgy, hogy nem technikai hiba állította meg (mint például 1989-ben, Kanadában).

Utána másfél évtizeden át Michael Schumacher nyújtott folyamatosan kiemelkedő produkciót, legyen szó bármilyen mértékű esőről, a Benettonnal és a Ferrarival is elképesztően jól ment vizes pályán. A mostani mezőnyben Lewis Hamilton mellett egyre inkább Max Verstappent nevezik esőmenőnek, a holland ezt újfent fényesen bizonyította is a Német Nagydíjon. Egyszer ugyan megperdült a rossz gumiválasztás miatt a közepes keveréken, de azonnal irányba állította az autót és folytatta a viadalt. A megfelelő abroncsokon verhetetlennek bizonyult.

Megforgásakor sem esett pánikba, irányba állt és folytatta a versenyt Verstappen


Fiatal kora ellenére kiemelkedik vizes pályán, ezt egyébként édesapja is elmondhatta magáról, aki esős körülmények között gyenge autókkal is parádés vezetést mutatott be több ízben is. Jos Verstappen rengeteget foglalkozott fiával egészen kicsi korától, átadta tudását és számtalan tanácsot adott Maxnek az esős körülmények kezeléséről, a gyermek sokat is vezetett csúszós pályán, ez pedig nagy segítségére lett az F1-ben.

„Egészen fiatal korom óta rengeteget gyakoroltam esőben, hosszú órákon át együtt dolgoztam édesapámmal, aki szerintem szintén erős volt ilyen körülmények között. Számos tanácsot és tippet kaptam tőle, nem kizárólag a vezetési technikákról, hanem arról is, ilyenkor hogyan hozzak döntéseket, hogyan figyeljem a körülöttem zajló eseményeket” – magyarázta Max Verstappen.

„Most már azért gyűjtöttem is némi tapasztalatot a Formula-1-ben, úgy vélem, ha valaki több, mint 90 futamon állt már rajthoz, az már rutinosabbnak mondható és erre alapozva gyakrabban hoz az ember jó döntéseket” – tette hozzá a huszonegy éves, immáron hétszeres futamgyőztes pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: