DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Ferrari és az Alfa Romeo is fejlesztési hullámot tervez a nyárra

Több Formula-1-es csapat komoly fejlesztéseket helyezett kilátásba a következő versenyhétvégékre. Az Alfa Romeo és a Ferrari is ezek között az alakulatok között van, és mind a ketten több fázisban kívánják bemutatni azokat az újításokat, amelyeken már hetek óta dolgoznak.

Oknyomozás Ausztriában

A Ferrari az elmúlt hétvégi Francia Nagydíjon több új elemet is bevetett, köztük egy módosított első szárnyat, egy továbbfejlesztett padlólemezt és egy átgondolt fékhűtőt. Pénteken mind a két pilóta összehasonlító teszteket végzett, hogy információkkal lássák el a maranellói gárda mérnökeit azzal kapcsolatban, hogy mekkora előrelépést hoztak a frissítések.

Az első szárnyon végzett mérések pozitív eredményeket hoztak, mind Sebastian Vettel, mind Charles Leclerc az új szárnnyal versenyzett a vasárnapi nagydíjon. A friss fékhűtőt is fennhagyta a csapat, de a padlólemezt végül a régi verzióra cserélték vissza, ugyanis egyensúlyi problémákat eredményezett.

00119012_566



A vörös csapat a hétvégi Osztrák Nagydíjon fejlesztések újabb hadát kívánja bevetni. Ismét kipróbálják az új padlólemezt, ugyanis válaszokat akarnak találni a korrelációs problémákra: a CFD-szimulációk más eredményeket szállítottak a pályán tett mérésekhez képest.

„Nem hiszem, hogy minden választ megkaptunk [az elmúlt] hétvégéről. A padlólemez nem működött megfelelően. Tovább folytatjuk a munkát ezzel kapcsolatban. Újabb elemeket tesztelünk majd Ausztriában, meglátjuk, hogy úgy működnek-e, mint ahogyan azt várjuk,” – értékelte a Ferrari fejlesztéseit a csapatfőnöke, Mattia Binotto.

00119012_208

A Ferrari idei autója, az SF90 fő jellemzője az aerodinamikai hatékonyság: a lehető legkisebb légellenállásra épít a koncepció, amely magas végsebességet eredményez. Ez ugyanakkor a szezon első nyolc versenyén ahhoz vezetett, hogy a Mercedeshez képest jóval alacsonyabb kanyarsebességet ért el az olasz istálló autója.

Binotto néhány napja jelezte, hogy csapata a legújabb fejlesztéseivel arra törekszik, hogy magasabb leszorító erőt érjenek el, és képesek feladni a végsebességből is, hogy ezt elérjék. A múlt hétvégén bevetett első szárny már ezt az irányt mutatja, a nagyobb dőlésszögű szárnylapokkal a Ferrari a Mercedes koncepciójának irányába mozdult el.

Többlépcsős fejlesztési terv

Az Alfa Romeo fontos fejlesztésekkel készül a következő versenyhétvégékre. A csapat az elmúlt hétvégi Francia Nagydíjon megtörte az előző három versenyhétvége sikertelenségét, és Kimi Räikkönen hetedik helyével újra pontokat szerzett.

A csapatfőnök, Fred Vasseur elmondta, hogy még mindig nem sikerült megoldaniuk az abroncsokkal kapcsolatos gondjaikat, amelyekkel – sok más riválissal együtt – a szezon eleje óta küzdenek. Ennek ellenére sikeresnek könyvelte el azt, hogy a Paul Ricardban bevetett újítások megfelelően működtek, és emelték autójuk teljesítményét. 

00119012_559

A francia elárulta, hogy az Alfa Romeo a nyári szünet előtti négy futam mindegyikére készül fejlesztéssel. Ausztriában egy kisebb újítást mutatnak be, majd egy jelentősebb módosítással készülnek Nagy-Britanniára. Németországra egy újabb kisebb fejlesztést terveznek, majd a Magyar Nagydíjra megint egy nagyobb újítás van kilátásban, mielőtt a mezőny négy hétre elvonulna a nyári pihenőre.

Az Alfa Romeo jelenleg a konstruktőri bajnokság hetedik helyét foglalja el, megegyező pontszámmal (19) a hatodik helyezett Racing Pointtal. A svájci-olasz istálló összes pontját Kimi Räikkönen szerezte, Antonio Giovinazzinak még nem sikerült a nyolc futam egyikén sem az első tízben végeznie.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: