A Renault szezon előtt azt remélte, hogy néhanapján bele tudnak szólni az élmezőny csatájába, ehelyett hat futamot követően mindössze 14 egység áll a csapat neve mellett, amellyel 8. helyet foglalja el a konstruktőri tabellán. A franciák meg vannak győződve arról, hogy az RS19 alapvetően jó konstrukció ahhoz, hogy feljebb kapaszkodjanak - a pilóták Monaco után kifejezetten dicsérték az erőforrást -, igaz, már most a 2020-as módosításokon gondolkoznak.
Ilyen többek között az egykörös tempó, amelyre Cyril Abiteboul szerint nagyobb hangsúlyt fognak fektetni Enstone-ban, de főleg a motorgyártórészlegen, Viry-Chatillonban. Az ügyvezető igazgató úgy fogalmazott, két-három komolyabb változás van terítéken náluk. „Az első az aerodinamikai hatékonyság, aztán hogy hogyan egyensúlyozunk az időmérő és a futam között – a modern F1-ben minden az időmérőről szól” – idézte a franciát az Autosport.
„Lassan minden pálya olyan, mint Monaco, és másként kell fejlesztened az autódat, ha az időmérőn akarsz jól teljesíteni, vagy ha a versenyen. Például lehet változtatni a váltóáttételeken – ez idén tiltott, de jövőre lehetséges. Aztán, utolsóként, ott van az autó dőlésszöge. Még van időnk, hogy több szegmensen is változtassunk. Az autónk nem rossz, de lehet fejleszteni, a következő év pedig egy újabb lépés lehet ebbe az irányba.”
Abiteboul biztos benne, hogy a küszöbön álló, 2021-es szabályváltozások hozhatják el a Renault nagy esélyét. „Onnantól kezdve folyamatosan dobogókért és győzelmekért fogunk harcolni? Nem, mert ismerjük az F1-et. A legjobb esélyünk mégis 2021-ben jön el. Kiegyensúlyozott munkára van szükség, hiszen most kezdjük a felkészülést 2020-ra, és a 2021-es fejlesztések is elindulnak hamarosan.”