A Groupe Renault már tavaly is gigantikus jelenléttel képviseltette magát az F1-es világbajnoki sorozat versenynaptárába visszatérő eseményen, a Paul Ricard versenypályán: a gyártó egész tribünöket töltött meg vendégekkel, különféle kiegészítő rendezvényeket bonyolítottak a helyszínen, az együttműködés folytatását pedig a héten jelentették be.
„Világszerte több mint 90 millióan, a helyszínen pedig 160 ezren kísérték figyelemmel a 2018-as futamot, így nem túlzás kijelenteni, hogy a Francia Nagydíj az ország legnagyobb sporteseménye. A Groupe Renault fontos partnere a szerveztünknek és a megállapodás meghosszabbítása jól szemlélteti, hogy mennyire, hogy mennyire elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az országon belül és azon kívül is népszerűsítsük a Francia Nagydíjat” – nyilatkozta Gilles Dufeigneux ,a verseny promóterének ügyvezető igazgatója.
Le Castellet-ben bőven lesz mit ünnepelnie az érintett feleknek: egyrészt az idei lesz a 60. F1-es Francia Nagydíj, másrészt a Renault a 40. évfordulóját ünnepli majd az első F1-es futamgyőzelmének. Emlékezetes: 1979-ben Jean-Pierre Jabouille nyert a dél-franciaországi pályán, diadala pedig – ami a sportág történelmének első turbós sikere volt – teljes francia diadalnak számított. Francia pilóta nyert, egy francia motorral hajtott francia autóval (Renault), francia (Michelin) abroncsokon, francia (Elf) üzemanyagot használva.
„Ez a partnerkapcsolat lehetőséget biztosít arra, hogy újra összejöjjünk a Francia Nagydíjon. A motorsport mindig is fontos eleme volt a márkánk történetének, és boldogok vagyunk, hogy a Paul Ricard versenypályán ünnepelhetjük az első győzelmünk 40. évfordulóját. Talán ez az ünneplés azt is jelzi majd, hogy megerősödve tértünk vissza az F1-be” – idézte a kommünikét a Renault képviseletében nyilatkozó Bastien Schuppot.