DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Binotto: Ha Charles gyorsabb, elöl maradhat

Az elmúlt hetek csapatutasítással kapcsolatos kiszólásai nyomán Charles Leclerc bahreini pole-pozícióját követően sem úszhatta meg a Ferrari csapatvezetője, hogy egyértelműsítse a sajtó előtt, melyik pilótájának mit szabad majd a versenyen.

Bár komoly, szóra érdemes csapatutasítást eddig nem láthattunk a Ferraritól 2019-ben, már az is elég olajat öntött a rajongók által gondosan őrzött tűzre, hogy a szezon előtt Mattia Binotto elejtett egy mondatot, miszerint az első futamokon a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt tervezik előnyben részesíteni új csapattársával szemben, majd az Ausztrál Nagydíj hajrájában lebeszélték Leclerc-t arról, hogy támadást indítson az általa utolért német ellen.

binotto



Két hét elteltével viszont máris fordult a kocka csapaton belül, hiszen a Bahreini Nagydíj időmérőjén Leclerc megszerezte karrierje első F1-es pole-pozícióját, három tizeddel jobb időt autózva a második helyen végző Vettelnél. Binotto pedig nem is menekülhetett a kérdés elől, hogy az elmúlt hetekben elhangzottak és történtek fényében hogyan tervezik lemenedzselni a két pilótájuk közötti sorrendet, azaz egyszerűen fogalmazva adott esetben hagyják-e Leclerc-t nyerni.

„Charles olyan gyorsan haladhat, amennyire csak tud” – szögezte le rögtön a Ferrari csapatfőnöke a Racefansnak nyilatkozva. „Megszerezheti a pole-t és őrizheti a vezetést a versenyen, nem akadályozzuk meg ezekben a dolgokban. Azt viszont fontosnak tartom, hogy a két pilótánk ne harcoljon egymással, ne vállalják egy ütközés kockázatát. De vitán felül áll, hogy ha Charles vezet az első kör végén, akkor ott fog maradni, és ha ő vezet a verseny végén, akkor is ott fog maradni.”

Ez a monológ viszont felvetett egy újabb kérdést: szóval akkor értsük ezt úgy, hogy ezúttal Vettelnek nem lesz szabad támadnia? „Ehhez várjuk meg, mi fog történni a következő pár versenyen, és ha előfordulnak ilyen esetek, majd kiderül, hogyan reagálunk.”

Binotto mindenesetre sokakkal ellentétben nem szeretné túldramatizálni a csapatsorrenddel kapcsolatos eddigi döntéseket, elmondása szerint az Ausztrál Nagydíj végén hallott biztonsági felhívásban sem volt semmi szokatlan, elvégre ilyesmivel rendszeresen élnek a csapatok. „Ott nem volt semmilyen nehéz döntés. Már a verseny előtt mindig egyértelmű a pilótáink számára, hogy miképp kezeljük az ilyen helyzeteket. Tíz körrel a leintés előtt Sebastian állt az élen, és mindketten tisztában voltak vele, hogy kockázatvállalás nélkül tartaniuk kell a pozíciót” – zárta a Ferrari F1-es istállójának első embere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: