DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Raikkönen rendkívül elégedett az Alfával

Kimi Raikkönen számára a februári tesztelési időszak rémálomként kezdődött, szinte másodperceken belül kicsúszott. Utána azonban rengeteg értékes adatot gyűjtött és nagyon megdicsérte új csapatát.

Eleinte borzalmasan indult a jégember számára a barcelonai tesztelés, már az első installációs körében az ötös kanyarban kicsúszott a pályáról, a kavicságy pedig foglyul is ejtette. Az autó azonban szerencsére nem sérült, így a piros zászlós időszak végeztével ismét nekiveselkedhetett a bokszból.

Az utóbbi öt esztendőt a Ferrarinál töltő Raikkönen utána igencsak belelendült, sok kört tett meg és huzamos ideig a második leggyorsabb idővel állt a tabellán. Bár a tesztelések során a köridők többnyire nem feltétlenül mutatják a végleges erősorrendet (a két Mercedes például a hétfői nap zömében a rangsor második felében foglalt helyet, de ne higgyük, hogy ez így is marad később), a finn korelnök nem csak a köridővel volt elégedett.

Még nem mentek a jó köridőre, így is ötödik lett Raikkönen


Dörzsölhetik a tenyerüket a Kimi Raikkönenért szurkolók, ugyanis az Alfa Romeo a jelek szerint remek versenyautóval rukkolt elő. „Kiválóan sikerült az első napunk. Már a forgatási napon, Fioranóban is jó érzéseim voltak az autóval kapcsolatban. A fiúk kitűnő munkát végeztek, az alapok rendben vannak. Természetesen még mindig csak a dolgok kezdetén járunk” – idézi a 39 éves finn pilótát a Speedweek.com szakoldal.

„A finombeállításokkal még nemigen foglalkoztunk, először is a bázisadatokat kellett kinyernünk. Tökéletesen teljesítettük tervezett programunkat, minden működött. Számomra könnyűnek tűnt ezzel az autóval gyorsan körözni. Hogy könnyebb volt-e az új szárnyakkal a riválisokat szorosan követni? Nem volt erre még lehetőségem, hogy megvizsgáljam. Még jó néhány tesztnapunk hátra van, ennek kipróbálása később jön el.”

Frederic Vasseur csapatfőnök kiemelte, hogy egyáltalán nem számít még az első napokban a minél jobb köridő elérése. „Most még egyáltalán nem érdekelt minket a köridő. Az volt fontos, hogy a tervezett munkát elvégezzük és az alapokat megteremtsük. A tesztprogramunk világos, egyelőre fogalmunk sincs, hol állunk a többiekhez képest. Csak később megyünk rá a minél gyorsabb köridőre” – tette hozzá Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: