DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA elmondta, miért nem vizsgálták Hamiltont

Első látásra a külső szemlélők közül sokan értetlenül nézték, amint az FIA reakció nélkül hagyta Lewis Hamilton és Szergej Szirotkin majdnem balesetbe torkolló akcióját a Brazil Nagydíj időmérőjén.

A szombati Q2-ben jártunk Interlagosban, amikor a kamerák elkapták, hogy a britnek éles irányváltással kellett kitérnie a Williams orosz pilótájának útjából, hogy elkerülje az ütközést. Ránézésre az eset feltartásnak tűnt, ám mint kiderült, Szirotkin sem volt gyorskörön abban a pillanatban, csupán a körének zavartalan megkezdése miatt próbált Hamilton elé kerülni, így indokolatlan volt azok panasza, akik akadályozás miatt az ilyenkor megszokott rajtbüntetésért kiáltottak a brit pilóta számára.

00118022_417



Sokatmondó volt már az is, hogy a kvalifikáció utáni nyilatkozatokban nem is esett egymásnak Hamilton és Szirotkin, mindketten érezték, hogy pusztán egy félreértés, nem pedig szándékosság okozta a meleg pillanatokat. A hétvége után pedig az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting is próbálta segíteni a kétkedők tisztánlátását azzal, hogy elmagyarázta, hogyan festett az eset az ő, és a versenybírók szemszögéből.

„A legfőbb oka az volt, hogy mindketten kivezető körön voltak” – beszélt Whiting arról, miért maradt el a vizsgálódás az esetben. „Lewisnak szóltak, hogy Szergej halad mögötte szintén felvezető körön, tehát nyugodtan végrehajthatta a szokásos felkészülési procedúrát, kissé lemaradva az előtte lévő autótól. Szergej azonban a 11-es kanyaron padlógázzal haladt át. Lewis meglátta őt, és azt gondolta, a csapat elfelejtett szólni neki arról, hogy egy autó gyorskörön van. Erre reagálva kezdett lehúzódni az ideális ívről, hogy elengedje őt, de Szergej ekkorra már elkötelezte magát amellett, hogy balról előz. Ez okozta az esetet.”

„Az én szememben ez csak egy balszerencsés félreértés volt. Számomra azonnal egyértelműen látszott, hogy senki nem tett semmi rosszat. Rákérdeztem a versenybíróknál, hogy ki akarják-e vizsgálni az ügyet, de ők is úgy érezték, hogy ezt semmi sem indokolja.”

Az ominózus pillanat komoly balesetveszélyt is tartogatott, hiszen a páros csak úgy tudta éppen elkerülni az összeakadást, hogy Hamilton kormányelrántása közben Szirotkin részben a fűre is lehajtott. Whiting elmondása szerint viszont az sem változtatott volna a helyzet megítélésén, ha a két pilóta összeütközik egymással.

„Valószínűleg jó nagy csattanás lett volna belőle, de a kiváltó ok akkor is ugyanez lett volna. Emiatt úgy gondolom, hogy a versenybírók ebben az esetben is ugyanezt a döntést hozták volna meg” – idézi a szakembert a Motorsport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: