A döntés hátterében többek közt az áll, hogy a Renault szeretne minél közelebb kerülni a rivális Ferrarihoz és Mercedeshez, ezért a francia alakulat teljesen új alapokra helyezi a 2019-es erőforrását. Abiteboul szerint a 2019-es motorból a Renault a lehető legtöbbet szeretné kihozni, ugyanakkor nem akarják azt, hogy a teljesítmény a megbízhatóság rovására menjen.
„Tekintve, hogy milyen terveink vannak a jövő évi erőforrás fejlesztésére nézve, azt kell mondjam, hogy az egész motor teljesen új lesz. Nem csak az ERS-t, mert onnan már kevés plusz teljesítményt tudunk szerezni, hanem a teljes belsőégésű motort át fogjuk építeni” – részletezte a jövőre néző terveiket Abiteboul. „Viszont nagyon óvatosnak kell lennünk, és mindent lépésről lépésre meg kell terveznünk, mert nem szeretnénk magunkat nehéz helyzetbe hozni a szezon elején azzal, hogy nem megbízható az autónk.”
A francia szerint elsősorban azért döntöttek úgy, hogy teljesen új erőforrással mutatkoznak be jövőre, mert azt látja, hogy a riválisok is folyamatosan fejlesztenek és új megoldásokat találnak ezen a téren, ezért ők sem dőlhetnek hátra vagy elégedhetnek meg a V6-os hibrid motorjuk jelenlegi teljesítményével.
„Úgy gondolom, hogy ma a Formula–1-ben leginkább a stabilitás az, ami kifizetődik: stabilitás a kitűzött célban, a csapatban és abban, hogy tudd, mikor mi élvez elsőbbséget. Ugyanakkor az is elengedhetetlen, hogy elég bátor légy bevallani azt is, ha valami nem az elvártak szerint működik” – mondta Abiteboul, akit elmondása szerint lenyűgözött az, hogy az elmúlt időszakban a motorfejlesztési görbéjük csak a pozitív irányba haladt.
A csapatfőnököt ugyanakkor frusztrálja, hogy az FIA hajtásláncelemekre vonatkozó szigorú büntetésrendszere miatt nem tudtak minden újítást versenyhelyzetben is kipróbálni. „A turbók legutóbbi specifikációja nagyon jónak tűnt, de vannak olyan részei a fejlesztéseinknek, amiket nem próbálhattunk ki élesben, mert büntetést kaptunk volna értük.”
A Formula–1-es szabályozások szerint ugyanis a csapatok 2018-ban egyes motorelemekből legfeljebb hármat, másokból csak kettőt használhatnak fel autónként, a következő csere viszont már rajtbüntetéssel jár. „Ez egyszerűen őrültség. Rengeteg pénzt költünk arra, hogy fejlesszük a különböző alkatrészeinket, kipróbáljuk őket a tesztpadon, megépítjük, elvisszük a pályára, de nem szerelhetjük be az autóba, mert az már kihágásnak számít. Ez egyszerűen nem helyes így” – fogalmazta meg kritikáját Abiteboul.