DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Verstappen, Hülkenberg és Magnussen még mindig kételkedik a halóban

Bár valószínű, hogy a fejvédőelem fontos, akár életmentő szerepet is betöltött a Belga Nagydíj rajtbalesetekor, Max Verstappent, Nico Hülkenberget és Kevin Magnussent még ez sem győzte meg a halo szükségességéről.

Amikor a múlt vasárnapi verseny rajtját követően a magát elfékező Hülkenberg felöklelte Fernando Alonso autóját, és a levegőbe emelkedő McLaren keresztülszánkázott Charles Leclerc Sauberjén, az idei szezonra nagy ellenszélben bevezetett halo átesett első komoly F1-es vizsgáján. Bár a kétely örökre ottmarad, hogy az elem valóban sérüléstől óvta-e meg a monacói pilótát, a videófelvételek utólagos átvizsgálása után sokan azt valószínűsítik, hogy a McLaren kereke egyenesen Leclerc sisakjának csapódott volna, ha a halo nincs az útjában.

Az FIA-nál, a médiában és a rajongók között is sokan hálálkodtak és mutogattak, hogy a fejvédő ilyen hamar igazolta szükségességét, ám az Olasz Nagydíj hétvégéje előtt három versenyző is hangot adott azon véleményének, miszerint ők még a történtek ellenére sem tudják teljesen elfogadni, hogy ez az együléses versenyzéstől idáig teljesen idegen elem csúcsosodik a fejük körül.

hulk



Az egyik kétkedő éppen a spái balesetet kiváltó Hülkenberg: „Továbbra sem vagyok nagy rajongója a halónak, de a tényeket látva azt el kell ismernem, hogy a biztonság terén hozzáad valamit az F1-hez. Szóval még mindig elég vegyesek az érzéseim, de mindegy is, mert nem rajtam múlik, hogy mi lesz vele. Arról csak találgathatunk, hogy mi történt volna nélküle, noha az elég sokatmondó, hogy a keréknyomok láthatóak voltak a halón” – próbálta diplomatikus köntösbe önteni véleményét a Renault németje, aki a baleset okozása miatt 10 rajthelyes büntetést kapott az Olasz Nagydíjra.

A középmezőny idei legeredményesebbjének számító Kevin Magnussen egy másik versenyző, aki a kezdetektől fogva kritikus a halóval kapcsolatban, és a véleménye a spái történések után sem sokat változott – ha meg is mentett valakit a halo, számára attól még nem lett vonzóbb. „Én egyszerűen csak örülök annak, hogy mindenki épségben van. Természetesen senki nem akar megsérülni, és másoknak sem kívánunk sérülést. De igazából itt véget is ér a történet. Ez nem változtat azon a tényen, hogy szerintem a Formula-1-nek ugyanúgy halo nélkül kellene léteznie, mint ahogy a motoroknak két kerekük van. Mindazonáltal persze amikor látjuk, hogy a halo megmentett egy életet, nem kívánjuk azt, hogy bárcsak ne lett volna ott – abban a bizonyos esetben természetesen örülünk, hogy segít.”

Max Verstappent pedig nem hívnák Max Verstappennek, ha nem lenne ebben a témában is egy a többségtől eltérő véleménye – amely viszont a Spa óta hallott összes vélemény közül alighanem a legobjektívebb. „Egy autó sohasem esik rá valakire, mindig átcsúszik egy másik autó tetején. De mivel a halo egy ennyire kiálló elem, természetes, hogy ütést kapott. Minél távolabbra helyezzük a versenyzőtől, annál nagyobb eséllyel ütközik neki valami, szóval szerintem túldramatizálják az egészet.”

00118015_859

Az elégedetlenkedők azért valószínűleg most már kisebbségben vannak a mezőnyben, s ellenvéleményként felszólalt Daniel Ricciardo is, aki egyúttal a halo legmegrögzöttebb támogatójaként is megnevezte magát.

„Szerintem Hartley belsőkamerás videója a legbeszédesebb” – mutatott rá az ausztrál. „Alonso autója oldalról érkezett, és először úgy tűnik, hogy elrepül felette, de végül belecsapódott. Ha nincs a halo, nagyon közel lett volna. Ellátta a feladatát, ami hasznos azok számára is, akik eddig nem támogatták a bevezetését, mert most bizonyítékot kaptunk rá, hogy valószínűleg egy nagyos súlyos sérüléstől óvta meg Charles-t.”

„Úgy érzem, hogy én mindig az ötlet pártolói között voltam, és nem hiszem, hogy a pilóták közül bárki más is ezt a tábort erősítette volna. Én mindig is mondtam, különösen [Justin] Wilson IndyCar-balesete után, hogy tennünk kell valamit.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: