DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Renault: Hülkenberg nem erről híres

Nico Hülkenberg nem éppen egy botrányhős a Formula-1-ben, mégis nem először esett ki a futamok első körében. Ezúttal ő volt a hibás a rajtbalesetben, de főnöke reméli, gyorsan túllép az eseten.

A Belga Nagydíj rajtját követően az első kanyarban komoly tömegkarambol történt az elmúlt hétvégén. Nico Hülkenberg rettenetesen elmérte a féktávot, belecsapódott Fernando Alonso McLarenjébe, ami ettől a levegőbe repült, éppen Charles Leclerc feje felett (komolyan meg is ütötte a halót), miközben Daniel Ricciardo hátsó szárnyát is leborotválta.

Alonso rögtön a rutinos németet tette felelőssé, aki azonnal el is ismerte, hogy az ő hibájából történt a csattanás. Igaz, hogy Hülkenberg nem az eszetlen versenyzéséről híres, a Speedweek számításai szerint ez mégis nem kevesebb, mint a tizedik alkalom volt pályafutása során, amikor az első körben elszenvedett (vagy okozott) baleset miatt esett ki.

Ez 148 nagydíjának közel 7%-a, komoly veszteség. Mindössze négy pilóta hullott ki a mezőnyből többször első körös ütközés miatt. Kimi Raikkönen (11), Andrea de Cesaris (12), Rubens Barrichello (13) és Jarno Trulli (14) keveredett több alkalommal kalamajkába a futamok kezdetén.

Hülkenberg felöklelte Alonsót, aki Leclerc és Ricciardo autójának is nekicsapódott

Hülkenberg az eddig eltelt tizenhárom verseny távjából a legkevesebbet teljesítette, mindössze 2806 kilométert, ebben a tekintetben Charles Leclerc követi a negatív listán, a monacói 3066 megtett kilométernél jár idén. „Monzáig szeretnék ezen túllépni és újra visszazökkenni a rendes kerékvágásba” – nyilatkozta a következő versenyre rajtbüntetésben részesülő német.

A Renault gyári istállója nem éppen pozitívan érkezett vissza a nyári szünetről, egy baleset és egy tizenegyedik hely, nulla pont a Belga Nagydíjon. „A belga verseny nem éppen a legjobb módja volt a szünet utáni visszatérésnek. Nico motorcseréje tervezett volt, de miután Carlos is szenvedett az időmérőn, úgy határoztunk, az ő autójában is kicseréljük az erőforrást” – elemezte a hétvégét Cyril Abiteboul, ügyvezető igazgató.

„Nico a rajtnál nagyon rosszul számította ki a féktávot. Nem éppen híres az ilyen típusú hibákról, ezért biztos vagyok benne, hogy tanul belőle és hamar továbblép ezen az eseten” – tette hozzá a francia szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: