Az Auto Motor und Sportnak adott interjújában több érdekes dolgot is említett Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója és ezek közül néhányra bizony sokan felhúzzák a szemöldöküket. Abiteboul szerint a gyártó motorjával például nincs probléma, a megbízhatóság ugyan nem az igazi, de a teljesítményt tekintve bármire képes.
"A motor elég jó ahhoz, hogy pole-pozíciókat, győzelmeket szerezzen és harcoljon a világbajnoki címért. A Red Bull megmutatta ezt és a saját hibáik nélkül még mindig küzdhetnének az év végi elsőségért. Folyamatosan zárkózunk fel, meg vagyok arról győződve, hogy utolérjük, sőt, talán meg is előzzük a Mercedest és a Ferrarit 2019-ben" - mondta, pedig nemrég még arról beszélt, hogy alábecsülték a fejlesztési versenyt.
"A teljesítménynövekedéssel elégedett vagyok, a megbízhatósággal még nem. De a mi fő gondunk a karosszéria, ott aerodinamikailag még mindig hátrányban vagyunnk. Ha pontosan tudnám, hogy mi a probléma, akkor egy másodperccel gyorsabbak lennénk... A lényeg a részletekben van, ezek a szabályok azt követelik meg, hogy a részletekben folyamatosan fejlődjünk" - tette hozzá most.
"Ide tartozik még az összetett kerékfelfüggesztés, mert a mechanikus tapadás és a gumikezelés is olyan terület, amelyen hátrányban vagyunk. Nem tudunk elég gyorsan fejlesztéseket hozni, túl sokáig tart, mire a szélcsatornából a versenypályára kerül az alkatrész. Keményen dolgoztunk, hogy hatékonyabbá tegyük a tervezést, most jöhet a gyártás."
"Ez az egyik ok, ami miatt nem tudunk közelíteni a nagyokhoz, a másik pedig, hogy még mindig az épülő stádiumban vagyunk, továbbra is képzünk embereket, újraépítjük a menedzsmentet, bővítjük az erőforrásainkat. Ezek miatt nem vagyunk elég kiegyensúlyozottak, nagyobbak a hullámvölgyeink. Gyakorlatilag minden célunkat elértük eddig így is, kivéve azt, hogy közelítsünk a topcsapatokhoz" - magyarázta Aibteboul.
És hogy mekkora most a hátrányuk a motor terén? "Nehéz pontosan megmondani, mert mindenkinek más számai vannak, de úgy hisszük, hogy nyolc-tíz lóerő hátrányban vagyunk a versenyeken a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, viszont nagyjából harminc lóerő előnyben a Hondával szemben."