DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ismét csúnyábbak lesznek az F1-es autók?

A száguldó cirkusz 2019-es aerodinamikai szabályai ismét felboríthatják a jelenlegi F1-es autók arányosságát. Van olyan szakember, aki már a 2009 utáni „hótoló” időszakot emlegeti.

A Formula-1 jelenlegi bonyolult első szárnyai és barge boardjai miatt újra lázban ég a sportág, hogy előzési szituációkban megkönnyítse a hátul haladó autók helyzetét. A jelenlegi aerodinamikai szabályok miatt egy mai F1-es autó kifejezetten sok légörvényt kelt maga körül, ezzel jelentősen ront a szélárnyékban mögötte érkező gépek aerodinamikai hatékonyságán. Az FIA a szezon első negyedében ezt felismerve már-már pánikszerűen nyúlt bele a 2019-es szabályokba, amelynek leglátványosabb eredménye az egyszerűsített és egyben 20 centiméterrel kiszélesített vezetőszárny lesz.

sauber-2009-test-action



A Formula-1 2009-ben már átesett egy „előzéseket megkönnyítő reformon”, amely akkor borzasztóan aránytalan és csúnya autókat szült. A paddockban vannak szakemberek, akik szerint jövőre hasonló változásokat láthatunk.„Szerintem egyszerűen rosszul néznek ki” – nyilatkozta kertelés nélkül a Force India technikai igazgatója, Andrew Green a racefans.comnak.

„Sajnos másodszorra esünk ugyanabba a hibába” – értett vele egyet a Williams technikai vezetője, Paddy Lowe. „Bár ez csak a látvány. Ha tényleg olyan nagy probléma lett volna, akkor öt évnél biztosan gyorsabban változtattunk volna rajta. Ez volt az egyik olyan terület, amellyel az Előzési Munkacsoport foglalkozott. Csak egy kicsit kellett volna szűkebbre szabni [az első szárnyat], amit végül 2014-ben megtettek.”

A Formula-1 hivatalos Youtube-oldala egy látványos összehasonlítást készített a 2019-re tervezett aerodinamikai szabályokról, sorra véve minden változtatást.

A videónál többet fog mutatni a Williams istállója a mai és holnapi hungaroringi teszten, a hírek szerint ugyanis egy jövő évre fejlesztett vezetőszárnnyal is pályára lép majd a csapat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: