Alaposan a feje tetejére állt a sorrend a Francia Nagydíj harmadik szabadedzésére, Valtteri Bottas mögött Carlos Sainz és Charles Leclerc zárt a második-harmadik helyen, köszönhetően annak, hogy ők még azelőtt értek körbe, mielőtt elkezdett volna zuhogni az eső.
Q1
Az időmérőhöz érkezve, már a Q1-ben felszáradt a pálya, így ez az izgalmi faktor elveszett. Az időmérő első szakaszában a két Haas diktálta a tempót, Grosjean egy kiváló, 1:32.466-os idővel vezetett, még csapattársa, Kevin Magnussen is fél másodperccel lassabb volt.
Max Verstappen volt az első, aki 1:31-gyel kezdődő kört tudott futni, de aztán jött a két Mercedes, majd Kimi Räikkönen a Ferrarival, aztán mindhárman átugrották a hollandot.
A Q1 vége felé Hamilton vezetett, előnye ráadásul jókora, majdnem három tized volt Verstappenhez és Kimi Raikkönenhez képest. Nagy volt a különbség a három topcsapat versenyzői között, ugyanis az előbb említett három pilótához képest mindegyik csapattárs, Bottas, Ricciardo és Vettel is komoly hátrányban volt a negyedik-ötödik-hatodik helyen, Vettel ráadásul már nyolc tizedmásodpercnyi lemaradásban.
Jók voltak a Haasok, Grosjean és Magnussen is egy másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest, ennek ellenpólusaként viszont a Force India például rettenetes formában volt, csak a mezőny végén már megszokottá váló két Williamst tudták megelőzni sokáig. Pérez és Ocon végül feljebb tudtak kapaszkodni, ezzel viszont a McLarent taszították a mélybe, Alonso és Vandoorne is kiesett. Ugyanígy járt Brendon Hartley, a mezőny legvégén a két Williams zárt.
Q2
A második szakaszra készülve, a Q1 levezető köreiben több versenyző elmondta, esőcseppeket érzékelt az autóban, ugyanezt támasztották alá a nézőtérről mutatott vágóképek is. Igyekezett is mindenki, a bokszutcában, a piros lámpánál várakozva a két Red Bull állt a sor elején.
Az első körök után Raikkönen állt az élre, őt viszont jókora meglepetésre Grosjean és Sainz követte. A finnt előbb honfitársa, Bottas előzte meg, majd jött Hamilton, aki 1:30.645-ös idejével több, mint fél másodpercet adott csapattársának. Raikkönen lemaradása ekkor majdnem másfél másodperc volt.
Hamilton első helye megingathatatlan volt, az angol ráadásul keményebb gumin körözött, de a két Mercedes közé oda tudott férni a két Ferrari, Vettel-Raikkönen sorrendben. Az élmezőny leggyengébbje ekkor a két Red Bull volt, hátrányuk kilenc tized körül mozgott. 5 perccel a vége előtt továbbjutó helyen állt a két Haas, valamint Sainz és Pierre Gasly.
Vettel és Raikkönen második körükkel is csak megközelíteni tudták Hamiltont, majd Verstappen is követte őket a negyedik helyen. Bottas ekkor már nem javított körén és végül ötödikként jutott tovább a Q3-ba, őt viszont a két Haas követte, akik megelőzték Daniel Ricciardót. Az utolsó két bejutó hely Carlos Sainzé, valamint a sauberes Charles Leclercé lett. Kiesett a két Force India, Hülkenberg és Gasly, valamint Leclerc csapattársa, Marcus Ericsson is.
Q3
Az utolsó szakasznál a Ferrari versenyzői álltak a sor elejére és igyekeztek minél hamarabb mért kört futni, hiszen ismét közeledni látszott az eső. A legjobb kör mégsem az övék, hanem a szabadedzések alapján papírformának tekinthető Mercedeseké lett, igaz, Vettel ott volt mögöttük néhány százados lemaradásban.
Verstappen, Ricciardo, Raikkönen és Sainz még tudtak mért kört futni, de aztán meg kellett lengetni a piros zászlót, miután Romain Grosjean falba állította a Haast.
A második adag mért körök során Vettel egy kifejezetten rossz kört futott, annál jobb volt viszont Hamilton és Bottas, akik tovább tudtak javítani idejükön. Vettelt a hibái ellenére sem tudta megelőzni a két Red Bull, de Vettel csapattársa, Raikkönen sem lehet elégedett a maga egy másodperces hátrányával. Sainz egy kiváló hetedik helyet szerzett, mögé pedig szintén nagyszerű teljesítményt nyújtva Charles Leclerc állhat fel holnap. Az ötödik sor jutott mindössze a két Haasnak.