A szezont a McLaren kezdte a legjobb formában, hiszen Fernando Alonso győzni tudott Ausztráliában Nico Hülkenberget megelőzve, s Stoffel Vandoorne is dobogót szerzett Sainz előtt – azaz négy Renault-motoros autó zárt az élen. Minderre csak azért kerülhetett sort, mert a pole-t szerző Magnussen és csapattársa, Grosjean is kiesett egy-egy hibás kerékcsere miatt, azaz a Haas kettős győzelmet szórt el. A bajnoki címvédő Perez egy csendes ötödik hellyel kezdte a szezont, míg az újoncok közül Leclerc a 7. helyen ért célba, Szirotkin viszont kiesett.
A Haasok közül Magnussen Bahreinre is át tudta menteni jó tempóját, de nem talált fogást az egész hétvégén ihletett formában versenyző Pierre Gaslyn, aki első F1-es győzelmét ünnepelhette a futam végén. Hülkenberg állhatott még fel a dobogóra, de Alonso negyedik helyével megőrizte saját maga és a McLaren számára a vezetést. Perez nullázott, ezzel a címvédő két futam után csak a nyolcadik helyről várhatta a folytatást.
Kínában a Renault-motoros autók az idénynyitót követően ismét kisajátították a dobogót, ezúttal Hülkenberg, Alonso, Sainz sorrendben, míg Magnussen ezúttal negyedikként futott be, 30–1-re alakítva az állást a futamot követően a bajnoki utolsó helyre visszacsúszó csapattárssal szemben. Kilencedik helyével a mezőnyből utolsóként Szirotkin is feliratkozott a pontszerzők közé, de a Williams így is csak tíz egységgel rendelkezett, ami a hét csapat közül csak a hetedik helyre volt elegendő.
A negyedik futam aztán a negyedik különböző győztest hozta, ráadásul minden alkalommal különböző konstruktőrrel. Ezúttal Sergio Pereznek jött ki a legjobban a lépés a bakui káoszfutamon, de ehhez Nico Hülkenberg hibája is kellett, aki ezzel ismét visszaesett az újabb negyedik helyet szerző Fernando Alonso mögé. A végre magára találó címvédő mellett Charles Leclerc volt a verseny másik nagy sztárja, aki Carlos Sainz mögött a harmadik helyen futott be, ezzel az újonc olyasmit hajtott végre, amire csapata, a Sauber tavaly egyszer sem volt képes.
Hülkenberg Spanyolországban ismét kiesett egy rajt utáni balesetet követően, melyet az így továbbra is csak egyetlen ponttal szerénykedő Grosjean okozott, s hátránya már 34 pontra nőtt a harmadikként befutó Alonsóval szemben. A németet ráadásul a másodikként záró csapattárs, Sainz is megelőzte a pontversenyben, aki azonban még mindig hiába vár első győzelmére, hiszen ezúttal Kevin Magnussen emelkedett ki a mezőnyből, aki az idénynyitós dráma után második pole-ját már győzelemre tudta váltani. A dán 56 egységével feljött a bajnokság negyedik helyére, s csapatát is felhúzta odáig, méghozzá tulajdonképpen egymaga. A konstruktőri pontversenyben időközben a McLaren szoros versenyben üldözte a Renault-t az élen, míg a Force India légüres térbe került a harmadik helyen.
Következett Monaco, a versenynaptár ékköve, ahol Esteban Ocon Baku után ismét megszerezte a rajtelsőséget, s ezúttal már be is húzta a futamot az idei második dobogóját szerző Gasly és Nico Hülkenberg előtt. Alonso kiesett, ezzel előnye minimálisra csökkent a Renault-kkal szemben, a McLaren pedig alaposan leszakadt a konstruktőri pontversenyben. Ki kell még emelni a remeklő Marcus Ericssont, aki szezonbéli legjobb eredményével, egy ötödik hellyel hizlalta a Sauber idei pontmennyiségét, így a szezon előtt lesajnált svájci alakulat továbbra is harcban van a bajnoki negyedik helyért a Haasszal.
Ahhoz képest, hogy a Force India az elmúlt két évben mennyire kiemelkedett a bajnokság mezőnyéből, kimondottan örömteli, hogy idén egészen a hatodik futamig kellett várni, amíg egy konstruktőr, és a hetedikig, amíg egy pilóta megszerezte második győzelmét. Az első duplázó Nico Hülkenberg lett, aki ezzel visszavette a vezetést a bajnokságban Alonsótól, sőt a spanyolt az ezúttal másodikként záró honfitárs, Sainz is megelőzte, miután kénytelen volt zsinórban második kiesését elkönyvelni. Ocon ezúttal harmadik lett, ezzel felzárkózott Magnussenre és csapattársára, s Romain Grosjean is végre elmozdult az utolsó helyről, miután a nyolc pontot érő hatodik helyen ért célba.
A bajnokságok állása: