DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Perez szerint a halo miatt nehezebb előzni

A Monacói után a Kanadai Nagydíj is rávilágított arra a problémára, hogy a jelenlegi Formula-1-es autókkal nagyon nehéz előzni. Sergio Perez szerint ebben a halónak lehet szerepe.

Számos rajongó adott negatív visszajelzést a Kanadai Nagydíjról, miután a versenyen alig lehetett látni előzést, hiába jelöltek ki három DRS-zónát is a pályán. Egyik kárvallottja volt ennek Sergio Perez, aki, miután összeért Carlos Sainzzal és kiszaladt a bukótérbe, képtelen volt újra pontszerző hely közelébe felzárkózni a Force India erős tempója ellenére.

„Az előzés lehetetlen volt, ezekkel az autókkal képtelenség egy másikat követni és megelőzni, hacsak nincs az embernek nagy előnye. Ez kár, mivel úgy éreztem, hogy meglett volna a tempónk a Renault-val szemben, és jó kis pontokat gyűjthettünk volna” – nyilatkozta a futam után a 14. helyen végző mexikói.



Egy másik megszólalásában azt fejtegette, hogy talán a versenygépekre idén felkerült halónak is szerepe van abban, hogy az előzés még a tavalyinál is nehezebbé vált: „Nem tudom, hogy mi történik, azt sem tudom, hogy azért olyan nehéz-e követni a másikat, mert a halo miatt az autók nagyon súlyosak lettek. A tempókülönbség, amely az előzéshez szükséges, őrületes. Hacsak a Pirelli nem tesz valami drámait, akkor a versenyek olyan unalmasak lesznek, mint eddig voltak. Én úgy gondolom, hogy a halo egy masszív dolog, de nem értem az okát, miért lehetetlen előzni” – idézi a racefans.net Perezt.

A titánból készült, versenyző fejét védő halo és tartozékai tömege 12-14 kilogrammot tesz ki, ehhez képest egy Formula-1-es autó teljes tömege pilótával együtt 734 kg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: