DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hiperlágy, hipergyors: mit várnak a versenyzők a Pirelli újításától?

Akár egy, másfél másodperc is lehet a köridő-javulás a monacói pályán annak köszönhetően, hogy a Pirelli most első alkalommal beveti eddigi leglágyabb, leggyorsabb abroncsát, a rózsaszín jelölésű hiperlágy keveréket. A formula.hu a szerdai sajtónapon több versenyző véleményét is meghallgatta az olasz gumigyár újdonságával kapcsolatban.

Mint ismeretes, a Pirelli a tavalyi évadzáró utáni tesztelésen, Abu Dhabiban, valamint a télen, Barcelonában tesztelte az új gumikeveréket. Monaco - ahol minél nagyobb műszaki tapadásra van szükség, s ahol a legkisebb terhelés éri az abroncsokat – ideális helyszín az új összetétel premierjére, a gyártó két évvel ezelőtt ugyanitt ejtette meg az ultralágy gumik bemutatkozását is.

Abban mindenki egyetért, hogy az új gumik révén előreláthatólag új körrekordok születnek majd és javában megy a spekuláció azzal kapcsolatban is, hogy a Pirelli eddigi leglágyabb keverékének köszönhetően maradhat-e egykiállásos futam a Monacói Nagydíj, ahogyan az utóbbi években volt. A mezőny egyik legnagyobb gumimágusának tartott Sergio Perez, a Force India pilótája úgy véli, hogy továbbra is elég lesz egyetlen kiállás és van tippje arra is, hogy mennyit javulnak majd a köridők: „Sokkal gyorsabbak leszünk, mint eddig bármikor. Hogy milyen mértékű köridő-javulásra számítok? Szerintem egy, másfél másodperc is lehet!” – mondta a közép-amerikai versenyző.



Az előző két idényt a konstruktőri tabella 4. helyén záró Force India számára a vártnál jóval nehezebben indult a 2018-as szezon: öt forduló után csak a 7. helyen állnak a konstruktőri tabellán, a sűrű középmezőny tagjai közül a Renault, a McLaren és a Haas is előttük áll a tabellán. Perez abban reménykedik, hogy a hiperlágy abroncsok bevezetése talán eredményezhet olyan helyzeteket, amikor nem csak a közvetlen riválisoknak okozhatnak meglepetést.

„Szerintem az lenne a legjobb, ha mindenütt használhatnánk ezt az abroncsot, mert ez talán lehetővé tenné, hogy az autók közelebb kerüljenek egymáshoz. Jelenleg két kategória van a Forma-1-ben és a hiperlágy abroncsok talán lehetővé tesznek némi keveredést. Ha például ezt a hétvégét nézzük, talán lesznek olyanok, akik kockáztatnak a jó időmérő-eredmény érdekében, a futamon pedig gyengébben teljesítenek majd. Ha kialakulna egy ilyen jellegű keveredés, az mindenkinek, nekünk is esélyt jelenthetne” – fogalmazott a 28 éves versenyző, aki 2016-ban a kínálkozó helyzetekből profitálva a 3. helyen végzett a hercegségben.

Fernando Alonso tavaly nem versenyzett Monacóban: a McLaren pilótája akkor az Indianapolis 500-ra tett egy átruccanást, így számára 2016 lesz a viszonyítási alap. Mint a korábbi kétszeres világbajnok megjegyezte: olyan mértékű gyorsulásra számít, amely a köztudottan technikás és trükkös városi pályán szinte mindenkit alkalmazkodásra késztet majd. „Nagy ugrásra számítok” – mondta a spanyol. „Meglátásom szerint a két évvel ezelőttihez képest 4-5 másodperccel is gyorsabbak lehetünk. Ez remek, hiszen amíg gyorsulunk, és ennek köszönhetően élvezzük a vezetést, addig minden rendben. Ez már olyan tempójavulás egyébként, amelyhez alkalmazkodni kell, pláne itt. Nagyon bízom benne, hogy holnap két tiszta szabadedzésünk lesz, amelyeken minél több kört tudunk majd teljesíteni, mert itt alaposan fel kell építeni az önbizalmat az autóban, igazítani kell a fékezési pontokon, ezt pedig csak akkor lehet megtenni, ha elegendő kört autózol.”

Kimi Räikkönen a formula.hu-nak arról beszélt, hogy másokhoz hasonlóan komoly tempójavulásra számít, ugyanakkor megfogalmazta legfőbb reményét is.

„A téli időszakban teszteltem legutóbb ezeken az abroncsokon, ám Barcelona, különösen télen, teljesen más, mint itt. A tavalyi év végén is volt alkalmam kipróbálni. Biztos vagyok benne, hogy azóta sokkal jobb a tapadásuk. Az elmúlt években előfordult néhányszor, hogy nem nagyon sikerült működésre bírnunk az abroncsokat ezen a pályán, de bízom abban, hogy most, a hiperlágy gumikkal nem lesz ilyen gondunk. Ez a legfontosabb reményem, hogy ezt a típust nem lesz nehéz kezelni” – mondta a Ferrari 2007-es világbajnoka.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: