A száraz tények: a McLaren Group – amely alá tartozik a tulajdonképpeni F1-es csapat, a McLaren Racing – 203,8 millió font tőkéhez jutott a Brit Virgin-szigeteken bejegyzett Nidala (BVI) Limited révén, amely 888,135 részvényt vásárolt a cégnél.
A racefans.net a McLaren szóvivőjénél érdeklődött a közel 75 milliárd forintnyi összeggel beszálló részvényes iránt, de zárt ajtókra talált: „Nem áll módunkban a befektetővel kapcsolatos részleteket nyilvánosságra hozni. Ez, amint ismert, nem egy szokatlan gyakorlat” – hangzott az elutasító válasz.
A lap azonban nyomozásba kezdett, és arra jutott, hogy a kanadai milliárdos, Michael Latifinek, a Sofina élelmiszeripari holding vezérigazgatójának érdekeltségei vannak a Nidalában. A cég neve Nicholas Daniel Latifi rövidítésének felel meg, aki az üzletember fia, és jelenleg a Formula-2-ben versenyez a DAMS csapatnál. A tetemes pénzügyi háttérrel rendelkező Latifi több F1-es csapatot megjárt már, korábban a Renault tesztpilótája volt, 2018-ban pedig átszerződött a Force Indiához, már hivatalos tartalékpilótaként.
A McLaren a 22 éves pilóta csapatnál betöltött esetleges szerepére vonatkozó kérdést nem kommentálta. A hír a racefans.net újságírójától, Dieter Renckentől származik, aki a Fomula-1 üzleti és politikai oldalának specialistája, szavára ezért mindenképpen érdemes figyelni.
A McLarennek 2014 óta nincsen névadó támogatója, az MCL33 felületén pedig feltűnően kevés szponzor kap helyet. Zak Brown, a csapat ügyvezető igazgatója Barcelonában elmondta, „annyi szponzort, partnert szeretnénk bevonni, amennyit lehetséges, de ők (a csapat tulajdonosai) is tudják, hogy ez nem könnyű”. Ebben az anyagi helyzetben ésszerű kompromisszumnak tűnhet, hogy Latifi a számottevő tőkéért cserébe teszt- vagy tartalékpilótai állást kapjon a csapatnál.