Túlzott következtetést egy pénteki edzésnapból persze kár lenne levonni, pláne egy olyan újraaszfaltozott pályán, mint amilyen a barcelonai, de tény: a Red Bullok számára jól sikerült a Spanyol Nagydíj nyitónapja. A bakui ütközés után alapos fejmosáson átesett versenyzőpáros, Daniel Ricciardo és Verstappen a 2-3. helyen zárták a napot, lemaradásuk ráadásul nem is volt veszedelmes. Az új aeropakkal megspékelt RB14 volánja mögött az ausztrál 0,133, míg a holland 0,274 másodperccel maradt el az élen záró Hamiltontól: Ricciardo produkcióját felértékeli az is, hogy a délelőtti gyakorláson a 4-es kanyarnál kicsúszott, a falnak ütközött és összetörte az autóját. „A hátszél komoly dolog az F1-ben, mert emiatt könnyen el lehet veszíteni a hátsó tapadást. A 4-es kanyar különösen rossz hátszélben, ki is fogott rajtam és másokon is. Még jó, hogy az első edzésen történt, mert így délután végig tudtuk csinálni az időmérő- és versenyszimulációt, amire nagy szükség volt, hiszen sok aeroszakember jött ide velünk, akiket ki kell szolgálnunk adatokkal” – mondta a történtekről a kenguruföldi.
Verstappen ki is mondta, hogy érzése szerint működnek az Adrian Newey vezette stáb által kidolgozott újdonságok: „A 2-3. hely ígéretes, s bár ez még csak péntek volt, nagyon fogunk igyekezni, hogy holnapra még inkább előrelépjünk. Úgy tűnik, hogy az itt bevetett fejlesztések működnek, így várunk és meglátjuk, hogy holnap milyen hatásuk lesz az időmérő edzésen” – fogalmazott az idén eddig gyatrán szereplő, ám 2016-ban pályafutása első győzelmét a Circuit de Barcelona-Catalunyán arató pilóta. Nem túlzás kijelenteni, hogy mindkét Red Bull pilóta abban reménykedik, hogy jó szerepléssel tehetnek pontot a bakui csúfos incidens utórengéseire, s abban az élen záró Hamilton is egyetért, hogy roppant szorosnak tűnik az élmezőny.
A brit egyébként csütörtökön még siránkozott, hogy az idei Ezüst Nyílon túlságosan változékony az abroncsok viselkedése és sokszor olyan, mintha „mozgó célpontra” lövöldöznének, amikor az optimális működést keresik. Úgy tűnik jelenleg, hogy az általuk hozott fejlesztési csomag is működik, a négyszeres világbajnok címvédő azonban óvatos duhaj: „A körülmények is nehezítették a dolgunkat, nagyon nehéz volt belőni a megfelelő beállításokat. Végigmentünk a tervezett programon és a korábbi évekhez képest nagyon gyorsak voltunk. Éjjel még dolgoznunk kell, s bízom abban is, hogy holnap hűvösebb, kevésbé szeles lesz az időjárás” – mondta az idei első győzelmét Bakuban, egy jókora adag szerencsével begyűjtő szigetországi ász, aki arra is tett egy utalást, hogy „a Ferrarik talán altattak…”
A délutáni gyakorlást 0,326 másodperces hátránnyal a 4. pozícióban záró, a másik Mercedes-menőt, Valtteri Bottast maga mögé utasító Vettel az altatásos felvetésre határozottan jelentette ki: „Nem, nem történt ilyen!” A német szerint mindig mindenki arra törekszik, hogy a legjobb legyen, számukra viszont ebben a napban ennyi volt: „Biztos vagyok benne, hogy jobbra is képesek vagyunk. A balansz például nem az igazi, de jó hír, hogy minden újdonság működik, amit ide hoztunk.” A vörösök napjának legnagyobb negatívuma a 6. helyen végző Kimi Räikkönen problémája volt: a második gyakorláson a finn kicsúszott a kavicságyba, majd nem sokkal később az autója ismeretlen okok - az első feltételezések szerint motorhiba - miatt megadta magát. „Hamarosan kiderül, hogy mi volt a probléma. Túlságosan nem hátráltatta a programunkat, ráadásul az autó tempója is egészen jó volt” – mondta bizakodó hangvételben az északi pilóta.
Ha volt a napnak nagy blamázsa, az a Williams szereplése volt: a brit formáció elképesztően gyengén muzsikált, az első edzésre visszatérő, hivatalos F1-es hétvégén több mint 7 év után először szereplő Robert Kubica ki is osztotta a különítményt. „Sajnos igen. Az autót nagyon nehéz volt vezetni és már azért is meg kellett küzdeni, hogy egyáltalán a pályán tudjam tartani. Borzalmasan nehéz volt értékelhető etapokat futni, de valahogyan sikerült megoldanom, így teljesítettük a programot. Hogy várható-e javulás? Nos, ez biztosan nem egyik napról a másikra fog megoldódni” – fogalmazott a mindkét gyakorláson az utolsó két pozíciót megszerző együttes lengyel tesztpilótája.