Elégedettek a téli fejlődésükkel, de így is jobbnak érzik egyelőre a három rivális nagycsapatot – árulta el az F1-es Ausztrál Nagydíj felvezetéseként Toto Wolff. Azt ugyanakkor hangsúlyozta a csapatfőnök, hogy Mercedesként nem engedhetik meg maguknak, hogy korán átálljanak a 2026-os autó fejlesztésére.
A ground-effect autók 2022-es bevezetése óta a Mercedes csak néhány felvillanásra volt képes, összességében inkább küszködtek az autójukkal. Wolff reméli, hogy a 2025-ös konstrukcióval végre irányba állhatnak – bár arra számít, hogy a három fő riválisuk előnyben lesz az évad kezdetén:
„George-dzsal és Kimivel, két házon belül kinevelt tehetséggel a juniorprogramunkból, erős felállásunk van, amely ötvözi a tapasztalatot, a fiatalságot és a nyers tempót. Ez egy izgalmas páros, amely átvezet minket az új korszakba” – fogalmazott a Lewis Hamilton utáni éra első futamát megelőző sajtóközleményben a Mercedes-vezér.
„Csapatként hegyet kellett másznunk a tél során. A versenytársaink erősen zárták 2024-et, és tudjuk, hogy a Ferrari, a Red Bull és különösen a McLaren teljesítményelőnyben lesz hozzánk képest az elején. Elégedettek lehetünk a holtszezonban végzett munkánkkal és a bahreini teszttel.”
„Mindkét pilóta kedvezően nyilatkozott a W16-osról a három nap után, és úgy fest, elértünk némi előrelépést. Természetesen az egyetlen, ami számít, hogy mit mutat a stopper a riválisainkhoz képest. Minden bizonnyal tisztább képet kezdünk kapni erről a hétvégén.”
Nem áldozzák be 2026-ért az idei F1-es szezont
Wolff arról is beszélt az OE24-nek adott interjúban, hogy tavaly kissé beragadtak az idény elején, azért veszítettek sok pontot az ellenfelekkel szemben, idén pedig számukra is nagy kihívás lesz, hogyan egyensúlyozzanak az aktuális és a teljesen új 2026-os autó munkálatai között:
„Az első hat hónapunkba került a legtöbb pontunk, mivel az autót nem tudtuk működésre bírni. Az év második felében négy versenyt nyertünk, és ott voltunk az élmenők között. A célunk továbbra is az, hogy világbajnoki címekért harcoljunk.”
„De hihetetlenül szoros az állás a négy csapat között, akik futamot nyerhetnek idén. Lehetsz első és nyolcadik is. A nehézség az lesz, hogy egyfelől tovább fejlesszük az autót, miközben másrészt a következő évre is előre kell tekintenünk a nagy változások miatt. Nagyon rugalmasnak kell lenned.”
Azt ugyanakkor kijelentette az Ezüst Nyilak első embere, hogy nem fogják egy az egyben beáldozni az előttünk álló szezont a 2026-osért: „Mi vagyunk a Mercedes. A célunk mindig az, hogy győzelmekért és vb-címekért hajtsunk. Tekintettel a hírnevünkre, nem engedhetjük meg magunknak, hogy már tavasszal átváltsunk.”