Még el sem kezdődött a kvalifikáció, egy valakiről máris kiderült, hogy nem vehet részt a délután küzdelmeiben: Brendon Hartley pólóban-rövidnadrágban flangált az időmérő kezdetén, hiszen a Toro Rosso nem tudta életképes állapotba hozni az autóját a harmadik edzés végén elszenvedett balesete után. A mezőny többsége szuperlágy abroncsokkal hajtott ki a Q1-ben, Fernando Alonso azonban nagyon elemében volt az itt legkeményebbnek számító közepes keveréken, hiszen az élmezőny közelébe lőtte be McLarenjét.
Sebastian Vettel néhány perccel a szakasz vége előtt abszolút körrekordot futott, ám nagyobb meglepetést okozott, hogy a Red Bull is pofásnak tűnt a nyilvánvalóan pokoli gyors Mercedesek mellett. Már leintették a Q1-et, amikor a kiesőzónából előrelépni kívánó Lance Stroll a 12-es kanyarból kigyorsítva túlvállalta magát, és a kavicságyba csúszott, magával sodorva két, gumifal előtti reklámtáblát is – a kanadai mellé csapattársa, Szergej Szirotkin, Marcus Ericsson, az egyetlen mért kört teljesítő Nico Hülkenberg, valamint a nem induló Hartley csatlakozott a búcsúzók között.
A második szakasz elején a két Haas lapot húzott a 19-re, és lágy gumival próbálkozott a továbbjutással, miközben az eggyel keményebb keveréken Sebastian Vettel a pálya történetében először férkőzött be 1:17 alá – a Ferrarikat ezúttal nem tudták megszorongatni a Mercedesek, sőt, Lewis Hamilton még Valtteri Bottast sem tudta átugrani Q2-es legjobb idejével. A három nagycsapat mellett a Haasok, valamint Carlos Sainz és Fernando Alonso jutott még tovább, Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc és Perez viszont idejekorán kezdhette a felkészülést a futamra.
A Q3-as első köreit követően a Hamilton-Verstappen-Ricciardo-Bottas-Vettel-Alonso-Raikkönen-Grosjean-Sainz-Magnussen sorrend alakult ki – a címvédő brithez senki sem tudott három tizednél közelebb kerülni. Ricciardo, Raikkönen, Vettel és Alonso második nekifutásra lágy abroncsot rakatott fel, jól példázva, hogy még a csapatoknak sem volt egyértelmű, melyik keverék működik jobban a barcelonai aszfalton.
Hamiltont azonban nem lehetett megszorongatni: szuperlágyon javított, Bottas négy századra ugrott fel mögé, Vettel pedig harmadik helyre lőtte be a Ferrarit. A brit pilóta így Barcelonában negyedszer, Melbourne után idén második alkalommal húzta be a pole-t, mely karrierje 74. rajtelsősége összességében.
Az időmérő edzés végeredménye:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1'16.173 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1'16.213 | 0.040 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1'16.305 | 0.132 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 1'16.612 | 0.439 |
5 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | 1'16.816 | 0.643 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | 1'16.818 | 0.645 |
7 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1'17.676 | 1.503 |
8 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'17.721 | 1.548 |
9 | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1'17.790 | 1.617 |
10 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1'17.835 | 1.662 |
11 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1'18.323 | 2.150 |
12 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1'18.463 | 2.290 |
13 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1'18.696 | 2.523 |
14 | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1'18.910 | 2.737 |
15 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 1'19.098 | 2.925 |
16 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 1'18.923 | 2.750 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1'19.493 | 3.320 |
18 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | 1'19.695 | 3.522 |
19 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1'20.225 | 4.052 |
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda |